Marta Gaeta
“Som responsables de canviar els hàbits dels consumidors”
L’andorrana va crear fa prop d’un any una nova marca de joies, després de deixar la feina en una multinacional del món de la moda i apostar pel seu projecte personal que ja ven a països com França, Dinamarca o Suècia.
Com descriuria la seva empresa?
Mosquito és la unió de les meves passions: la moda i la il·lustració. És un camí d’exploració sense fi perquè ara és una marca de joieria però sempre deixo la porta oberta a poder fer coses noves, com roba o altres peces de disseny.
Però ara per ara, joies, oi?
Sí, de moment. El que més m’agrada de la feina és el procés en si. Òbviament la peça final m’agrada, però el procés de disseny i elaboració és la part que més gaudeixo.
Sempre ha estat emprenedora?
Vaig estudiar moda a Barcelona i vaig estar mig any a Milà. Un cop vaig acabar la universitat vaig entrar a treballar en una multinacional, una de les grans marques de roba. Aquesta experiència per a mi va ser un màster en què vaig aprendre molt, però no era el que m’omplia el cor al final del dia.
I què l’omple?
La meva feina és molt vocacional i al final del dia sentia que no era feliç. Sempre he tingut ganes de posseir quelcom que sigui propi. Als quatre anys d’estar a la feina em vaig preguntar si volia iniciar aquest camí.
Què diferencia Mosquito de l’empresa on treballava?
Les grans multinacionals treballen a molt de temps vista. Per dir-ho d’alguna manera, ara ja deuen estar treballant el que es portarà l’estiu del 2023 i en aquest procés on tot va tan ràpid no hi ha temps d’explorar.
Alguna idea sobre què serà tendència l’estiu del 2023?
Jo ja no segueixo tendències perquè crec que al final és una estratègia perquè compris i compris més. És precisament en això en el que ens volem diferenciar a Mosquito. Els dissenyadors tenim responsabilitat de canviar hàbits de consum i les peces s’han de comprar perquè t’agraden, no perquè estan de moda. Apostem per peces de qualitat, de proximitat i sempre cercant i buscant molt bé d’on venen els materials.
I com estan anant les vendes?
Mosquito va començar amb friends and family. Quan vaig començar a sentir-me més valenta vàrem començar a expandir-nos. Avui on més venem és a París i després a Dinamarca i Suècia. A dia d’avui ho veig coherent perquè aquests països estan més educats a nivell de preu.
Què vol dir?
A Espanya o a Andorra encara costa entendre per què un collaret costa 100 euros. I crec que tot i que fa molta por forma part de la nostra feina educar el consumidor i explicar que la peça és més cara perquè és de més qualitat, el packaging no té plàstic i també perquè durarà més.