Inés Duran
“Ha de servir per minimitzar el problema, l'agressor hi és”
És andorrana però estudia ADE a Barcelona. Amb 20 anys ha fundat la seva empresa: My Secure Cup. Ven gomes de cabell que serveixen per tapar el got a la discoteca. El seu repte és donar resposta a un problema real.
Ha creat la marca My Secure Cup amb què comercialitza una goma per lligar els cabells que, alhora, serveix per tapar la copa a les discoteques i evitar que hi posin droga. Com se li va acudir?
El producte ja existia als Estats Units, però no estava comercialitzat a Espanya ni a Europa. El vaig descobrir a TikTok i a l’instant vaig dir: el vull. Em va agradar molt la idea, perquè és un producte que soluciona un problema molt greu.
Com ha aconseguit que tingui èxit?
Vaig contactar amb dues discoteques molt importants: Ushuaïa i Hï Ibiza. Hem fet una col·laboració especial i es pot comprar al seu web, al meu i a les botigues. El 30 d’abril vam fer el llançament del producte a l’opening de 24 hores de les discoteques i vam vendre uns 150 tapagots.
Es planteja col·laborar amb altres locals d’oci nocturn?
És un producte molt nou i ara estem fent soroll. Les expectatives són bastant altes. Ja estem parlant amb altres discoteques de Barcelona perquè el venguin als locals. Fins i tot, ens plantegem arribar a Madrid.
I a Andorra?
Com a casa enlloc. Ara venc el tapagots a les botigues Polyanna, però de moment no està disponible a cap discoteca.
El producte ha rebut crítiques...
El moviment feminista hi està en contra. Diuen que provocarà que es culpi la dona de no portar el tapagots. Per exemple, sostenen que es podria arribar al punt que, en un judici, es pugui al·legar que la noia no portava el got tapat. Critiquen que, en lloc d’assenyalar l’agressor, assenyala la dona.
I vostè, què els respon?
Penso que el problema hi és i l’objectiu del producte és minimitzar-lo. L’agressor és allà i això no és fàcil de canviar. Ha de ser un moviment de les dones, que utilitzin el tapagots per dificultar que els posin substàncies al got. És un problema greu i s’ha d’assenyalar i contribuir a solucionar-lo.
Com ha estat el procés per arribar a les discoteques?
Molt difícil, però gràcies a l’ajuda de l’Associació Internacional d’Oci Nocturn se’ns comença a conèixer. Ara, quan contacto amb un local hi ha reciprocitat. Abans era complicat.
Quin és el seu repte?
Millorar la situació. No es tracta d’un tema de consumisme. Crec que no hi ha millor producte que solucioni un problema real.
Les seves amigues l’utilitzen?
Algunes sí. No és un producte popular ara mateix. És per a persones amb molta personalitat. Primer va la gent que creu en les coses i després els seguidors.