Meritxell Martí
“És important aportar nutrients extres per completar la dieta”
És una innovadora que ha volgut posar en marxa, des de la seva farmàcia, una línia pròpia de col·làgens i enguany ha guanyat el premi Idermo al millor producte nutricosmètic amb Unique Pink Collagen 2022.
En què va consistir el premi que va guanyar recentment?
És un premi que s’atorga cada any, iDermo, és el més important en el món farmacèutic espanyol. S’atorguen premis a totes les categories del món de la farmàcia cosmètica i nutricosmètica. Vaig guanyar el premi al millor farmacèutic el 2019. I aquest any l’he guanyat al millor producte nutricosmètic 2022 amb Unique Pink Collagen, el producte insígnia de la marca. Aquest guardó no es dona a dit, sinó per elecció popular.
Què la va impulsar a posar en marxa aquests productes?
Els suplements amb col·lagen ja fa temps que els venem a la farmàcia, però no hi havia cap producte al mercat que fos com jo volia, n’hi havia alguns que quedaven curts en la composició, d'altres que no complien les expectatives promeses, a la fi, que no m’acabaven d'encaixar. És per això que em vaig decidir a fer un producte que tingués totes les característiques que jo volia.
Quins són els components més habituals i quins efectes tenen?
Els suplements Unique Pink, Green i Violet, tenen unes característiques molt diferents d’altres suplements amb col·lagen, és molt important aportar nutrients extres per completar la dieta, però tan important és prendre aquests nutrients com que s’assimilin correctament, és per això que porten la combinació d’uns ingredients exclusius per millorar el sistema digestiu i que aquest estigui més receptiu, fibres, extractes herbals, prebiòtics. El que aconseguim amb això, a més, és que tinguem uns efectes sobre l’organisme que es noten ràpidament, a diferència d’altres productes amb els quals costa més temps.
Andorra té potencial per impulsar aquest tipus d’articles?
Per descomptat, els andorrans estem acostumats a les nostres botigues a trobar moltes coses abans que d’altres llocs, tenim un gran aparador del turisme que ens visita, això pot donar molt impuls i donar a conèixer marques pròpies. Encara que les xarxes, el món virtual, és molt important per donar-nos a conèixer més enllà de les nostres fronteres.
Hi ha molt camp per innovar en aquest àmbit?
N’hi ha moltíssim, això no s’esgota, el món de l’antiaging és immens i el dels suplements nutricionals, també, evoluciona amb nous productes, nous actius, combinacions diferents, noves accions dels actius o noves formes.
Pensa seguir amb novetats en aquesta línia de productes?
Sí, de fet tinc vàries idees, sobre un producte molt més específic, però sempre seguint el mateix concepte.