Marc Escolà

“Un alumne, un tutor: aquesta és la clau de l'èxit”

La Universitat Europea, amb seu a Sant Julià de Lòria, ha fet una aposta per ampliar l’oferta educativa. Recentment ha obtingut el vistiplau del Govern per impartir els bàtxelors de Comunicació i Psicologia a partir del gener.

Marc Escolà, Secretari general de l'eUniv

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Què diferencia l’eUniv de la resta d’universitats que ofereixen formació en línia?

Les titulacions que oferim les ofereixen moltes universitats. No fem res que sigui singular, però ho fem d’una manera singular. El nostre model pedagògic és el que ens diferencia.

Me’n pot fer cinc cèntims?

Si fas una carrera en una universitat que segueix un model més convencional, el més habitual és que hagis de cursar cinc assignatures en un semestre. Amb nosaltres faràs una matèria cada dos mesos. Un cop ha passat aquest període, pots triar fer la matèria següent o descansar perquè no pagues la matrícula de tot l’any, sinó la de l’assignatura.

Com és que van decantar-se per aquest model?

Aquest model, més flexible, s’ajusta a les necessitats del nostre perfil d’alumne. Si deixes d’estudiar per un bimestre no passa res perquè al cap de dos mesos podràs tornar a cursar l’assignatura.

Quin és el perfil d’alumne del seu centre educatiu?

Són persones que tenen altres obligacions, com poden ser una feina o una família. Per edats, els nostres alumnes solen tenir entre 32 i 35 anys, però la mitjana ha baixat lleugerament en els últims anys. A una persona com aquesta no li pots exigir que estigui pendent de quatre o cinc matèries alhora. La nostra lògica és aquesta: non multa sed multum. És a dir, no vulguis fer moltes coses i, el que facis, fes-ho amb la màxima atenció.

Aquesta és la raó perquè el model de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) no va funcionar al començament?

Sí, el problema era justament aquest. Cal dir que la UOC ha sabut corregir els errors del seu model inicial i ha aconseguit millorar el rendiment acadèmic dels alumnes.

De quines altres maneres es pot adaptar la formació a les necessitats dels alumnes?

Els nostres alumnes volen les coses clares des del començament. Nosaltres hem calculat molt bé les hores d’estudi que requereix cada crèdit. Això permet a l’alumne saber d’entrada quant temps haurà de dedicar a cada assignatura per superar-la amb èxit.

La relació dels estudiants amb el personal docent és diferent respecte d’una universitat convencional?

El seguiment és més personalitzat. Cada alumne té un tutor que està pendent de la feina que fa cada setmana. Utilitzem totes les eines tecnològiques al nostre abast per monitorar l’activitat dels alumnes. Un alumne, un tutor: aquesta és la clau de l’èxit.

tracking