Roger Casamajor
“Fer de dolent sempre és molt divertit”
És el protagonista, amb la jove actriu Laia Valle, de Quiet, un curtmetratge de terror dirigit per Hèctor Romance amb els abusos sexuals infantils com a teló de fons que ahir va presentar-se a Illa Carlemany.
En una entrevista publicada aquesta setmana en un altre mitjà del Principat el director de ‘Quiet’, Hèctor Romance, diu que va fixar-se en vostè perquè buscava un actor “que no hagués fet de dolent”?
Jo, de dolent, n’he fet unes quantes vegades, però sí que és veritat que no havia interpretat un personatge tan recargolat com aquest.
Li ha agradat aquest rol?
Sí, i tant. És gustós. Fer de dolent sempre és molt divertit.
Potser perquè en part representen aquella part de nosaltres mateixos que reprimim.
Sort que la reprimim. Si no, pararíem tots bojos. El fet que hi hagi aquesta distància entre ells i nosaltres els fa més atractius.
S’havia hagut d’enfrontar mai abans com a actor al problema dels abusos sexuals a menors?
Sí. De fet, en la primera pel·lícula en què vaig actuar, El mar, l’adaptació d’Agustí Villaronga de la novel·la homònima de Blai Bonet, ja hi era present.
Quan un director li planteja un guió que gira al voltant d’un tema com aquest, com l’aborda?
No pots bloquejar-te pensant com t’hi enfrontaràs. No pots capficar-t’hi. Hi ajuda que com a actor només ets una part de l’engranatge cinematogràfic i que qui s’ha de preocupar per transmetre a l’espectador el conjunt de la història és el director.
Com ha estat l’experiència de treballar amb l’actriu Laia Valle, de només nou anys?
La Laia és una noia fantàstica, molt divertida. Com que ja havia participat en altres rodatges, va ser molt fàcil treballar amb ella.
Què és el millor de treballar amb nens en un rodatge?
Que són molt espontanis, i això t’obliga a ser-ho també. A estar molt despert per posar-te al seu nivell. Si comets l’error de voler que es posin al teu nivell l’has cagat.
I el més difícil?
No va ser el cas de la Laia en aquest rodatge, però en general necessiten més concentració per poder fer una interpretació més acurada. A vegades també els costa una mica d’entendre on s’han de posar en cada moment i els moviments que han de fer.
Com valora el treball amb l’Hèctor com a director?
Ja ens coneixíem. Vaig treballar amb ell en el rodatge de la pel·lícula El fred que crema, on va ser segon de direcció. Treballar amb ell com a director va ser un pas natural.
Què és el que més li agrada d’un director?
Que tingui les coses clares. A nosaltres ens facilita molt la feina.