Carlota Cruz
“Per portar un barret s'ha de tenir molta seguretat”
Ha acabat els estudis de disseny de moda aquest mateix any a Barcelona i ja ha posat en marxa una botiga online de barrets, un complement que antigament era símbol d’estatus social i que cada dia utilitzen més persones.
Què l’ha impulsat a obrir una botiga de barrets?
El que ha fet que m’especialitzi en els barrets és que per portar-ne un has de tenir molta seguretat, ja que és un complement que quan el portes sempre et sents observat. Sí que és veritat que generen cert desig entre la gent, que no sap per què li agraden, simplement li agraden i se n’enamoren. Et fan sentir bé i especial.
Torna la moda per utilitzar el barret?
Sí que és veritat que mai hi ha hagut una temporada fixa en què es portin o no es portin els barrets. És un complement que any rere any s’ha anat portant, però la història del barret és llarga, des de l’antiguitat ha estat un símbol d’estatus social, però, al mateix temps, de protecció i elegància. Avui dia, sí que cada cop hi ha més marques de barrets i més gent que s’atreveix a portar-ne.
Els clients són sobretot homes o dones?
Els clients són sobretot dones, ja que els homes acostumen a portar altres tipus de barrets, com ara les gorres o les boines. Per als homes sí que crec que depèn de la moda i la temporada que en portin o no. Per a les dones, en canvi, sempre ha sigut un accessori que sigui la temporada que sigui porten.
Obrir una botiga ‘online’ té més avantatges que una de tradicional?
Té més avantatges, ja que estem en una societat en què les persones estan al dia pel que fa a les últimes tecnologies i a través de les xarxes socials és més fàcil donar-te a conèixer, tot i que evidentment al principi sigui complicat.
Quin procés ha seguit?
Vaig crear la pàgina web on poder ensenyar els meus productes i a partir d’aquí vaig començar amb diverses plataformes com ara Instagram, Facebook i TikTok. Ara estic en el procés de contactar amb diferents marques per poder col·laborar amb elles.
Hi ha molta competència avui en dia?
Sí que n’hi ha, avui en dia hi ha molts dissenyadors que volen tenir la seva pròpia marca i el fet que hi hagi la possibilitat de vendre i crear la teva marca online fa que hi hagi molta més competència.
Andorra té futur en el comerç en línia?
Tindrà futur en el moment que els costos duaners i transports siguin més accessibles, ara per ara és molt complicat competir amb comerços establerts als països del voltant.
A quin públic s’adreça?
M’adreço a tot el públic, personalment no hi ha una edat per portar aquest tipus de complement. És un complement que pot portar qualsevol classe de persona i de tots els estils.