David Vicente

“En un entorn cada cop més competitiu, cal digitalitzar-se”

Reconeix que hi ha un cert retard en la digitalització de les empreses i empeny el teixit empresarial a iniciar aquest procés com una necessitat perquè els negocis continuïn funcionant.

David VicenteD. V.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Com s’està desenvolupant el Programa de Transformació Digital?

La veritat és que potser està avançant més a poc a poc del que esperàvem, amb independència de totes les accions comunicatives adreçades a les empreses sobre el que el programa els pot aportar. En aquest sentit, tot i que hi ha aspectes que estan arribant, encara hi ha molt de camí per recórrer i hem de continuar insistint, introduint també alguns ajustos que millorin el seu enteniment.

No hi ha encara prou sensibilització sobre la necessitat de digitalitzar-se?

Hi ha diferents tipus d’empresa. Les que han entès el missatge i estan fent coses, les que volen fer alguna cosa i no saben ben bé per on començar -nosaltres estem per acompanyar-les- i les que viuen immerses en el seu dia a dia i no tenen temps per a una altra cosa. D’altres, senzillament estan acomodades en la seva zona de confort i no veuen cap necessitat de fer res. Aquest és el tipus de les diferents empreses que ens estem trobant.

Quin missatge traslladaria a les empreses que encara no creuen en la digitalització?

És important que les empreses del país entenguin la necessitat que han d’iniciar un procés de transformació, si més no d’autoavaluació per veure quin és el seu grau de maduresa digital i de quins passos o accions haurien de portar a terme al respecte. En un entorn canviant, cada cop més competitiu, la digitalització del negoci pot ajudar clarament a estar vius i actius davant d’aquest escenari. I és que s’ha posat de manifest que els països amb un teixit empresarial més digitalitzat han sortit abans de la crisi.

Hi ha un cert retard, doncs, en aquest àmbit...

A ningú no se li escapa que hem de continuar treballant perquè en general hi ha un nivell de digitalització baix. Cal que el teixit empresarial emprengui accions al respecte, que sigui competitiu pensant en futuribles escenaris que es puguin donar, bàsicament perquè els seus clients són canviants i cada vegada més exigents i demanen altres formes d’interacció per dur a terme les seves transaccions econòmiques. En aquest sentit, estem al costat de totes les empreses que ens demanin ajut en aquest procés.

Cal aprofitar el moment de bonança econòmica per avançar en aquest àmbit?

Sí, però aquesta bonança pot ser contraproduent perquè en alguns casos genera que les empreses pensin que no han de canviar perquè tot va bé. Per tant, els hem de dir que han d’actuar perquè potser demà aquest no serà l’escenari i ja és tard.

tracking