David Ayala
“Una empresa es queda coixa si no té xarxes socials”
De Saragossa, és propietari de l’agència de màrqueting digital SEOluciones, la qual va fundar fa dos anys per tal de donar aquest servei a les empreses andorranes. També és autor del llibre ‘Visibilidad Online: Inmortaliza tu marca’.
Com és d’important el màrqueting digital?
És essencial per a qualsevol empresa. Per posar un exemple, la gent que viu a Andorra segurament coneix restaurants i bars on anar, però un turista o un nou resident el primer que fa és buscar aquests serveis a Google o a les xarxes socials. El màrqueting digital és cabdal perquè l’empresa els surti de les primeres i per captar l’atenció.
Què és el màrqueting digital?
Són totes aquelles tècniques que tracten d’aconseguir visibilitat a través d’internet.
Des de quan es dedica a això?
El màrqueting digital m’ha interessat sempre, però m’hi dedico professionalment des del 2003. Tinc diverses empreses a Espanya i fa dos anys em vaig traslladar a Andorra per fundar una empresa de màrqueting digital anomenada SEOluciones.
Dijous va impartir la xerrada ‘Aconsegueix més clients amb el màrqueting digital’ al Roc Blanc. Hi ha tècniques per captar clients a través d’internet?
N’hi ha moltíssimes, però cada negoci ha de triar les que més li convinguin. Hi ha tota la part de SEO, que es basa en el posicionament en cercadors. És a dir, fer que la teva empresa surti de les primeres a internet.
Quines altres tècniques hi ha?
La publicitat de pagament en pàgines web, televisió, diaris... i, finalment, les xarxes socials.
Quin paper juguen les xarxes en el màrqueting digital?
Una empresa es queda coixa si no té xarxes socials.
En quin sentit?
Segueixo amb els restaurants. Si algú de fora cerca una pizzeria és important que la trobi de les primeres a Google, però ara no és suficient. El client també buscarà la pizzeria a les xarxes socials i li haurà de convèncer la imatge que transmet.
En quines xarxes hauria de tenir presència una empresa?
Depèn del sector. Si és una empresa molt visual, a Instagram. Si és un esdeveniment, a Twitter. Després hi ha TikTok, on molta gent es pensa que només hi ha joves ballant, però hi ha immobiliàries i altres empreses que assoleixen molta visibilitat.
Funciona millor un influencer o la publicitat convencional?
La publicitat convencional arriba a un públic més ampli. En canvi, un influencer especialitzat en un àmbit concret, si promociona el producte adequat, pot funcionar molt bé.
Per implementar màrqueting digital és necessari que les empreses contractin algun expert?
Les empreses petites poden començar abordant-ho elles mateixes. Ara bé, quan un negoci comença a funcionar és bo invertir en un professional.