Nacho Martín

“Els líders actuals no estan fent bé la seva feina”

A les 19.30 h d’avui ofereix a l’hotel Roc Blanc la conferència ‘Líder-coach. El líder del segle XXI’, sobre com implementar les tècniques de ‘coaching’ en l’àmbit de la gestió empresarial i la direcció d’equips. La sessió s’emmarca en el cicle Speakers’ Corner.

Nacho Martín

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Què és un ‘líder-coach’?

És la persona que té la capacitat d’influir en els altres utilitzant el coaching. Amb aquest mètode, els treballadors poden conèixer-se millor, trobar les seves pròpies respostes, descobrir el seu potencial interior i aconseguir resultats extraordinaris.

Una figura totalment oposada a la del cap autoritari.

Estem en l’era digital, però a molts llocs de treball encara perviu un sistema propi de l’era industrial, quan les fàbriques funcionaven a cops de fuet. Aquesta manera de dirigir està completament obsoleta.

Però se sol dir que aquest sistema motiva l’empleat.

Al contrari: el 90% dels treballadors no estan compromesos amb els seus caps ni amb la seva empresa. Segons un estudi de Gallup, només el 10% dels empleats se senten compromesos amb l’organització. Això significa que els líders actuals no estan fent bé la seva feina.

En què es tradueix aquesta manca de compromís?

Té diverses implicacions: major absentisme, baixa productivitat, menor rendiment... D’altra banda, afecta negativament el clima laboral, la col·laboració i la retenció de talent.

Què cal fer per revertir aquesta situació?

Ser conscients que l’era digital ens demana líders amb més intel·ligència emocional, que capacitin i desenvolupin els membres dels seus equips perquè assoleixin la millor versió de si mateixos, i assoleixin fites que fins ara no havien assolit.

Dit així, sembla molt fàcil...

I ho és, si tenim clar que el lideratge amb coaching no només està focalitzat en els resultats i les tasques, sinó també en les persones. La forma més senzilla per aconseguir que els teus treballadors se sentin compromesos és fer-los conscients de la importància i el valor que la seva feina té per a l’organització. En definitiva, reconèixer la seva aportació.

Caldran, però, algunes aptituds.

Amb aquest estil de lideratge s’arriba a millors resultats quan les persones tenen ja cert nivell de maduresa i d’experiència, quan estan orientades al desenvolupament i l’aprenentatge continus, i a sortir de la zona de confort. També cal dominar algunes competències bàsiques de la intel·ligència emocional.

Quines?

L’empatia, el desenvolupament dels altres i l’autoconsciència. Així mateix, el líder-coach també s’ha de posar al servei de l’equip: ell diu “què” cal fer perquè els treballadors trobin el “com”. A partir d’aquí, la seva funció és guiar-los per a una òptima consecució de les metes.

tracking