Sara Werner

“Emprendre és una aventura apassionant, però molt dura”

L’emprendora explica com innovar en un sector tradicional com el de la cosmètica en el marc de la conferència Talks anomenada ‘La disrupció dels sectors tradicionals’, que organitza Creand Crèdit Andorrà avui a les 19 hores a la seu de l’entitat.

Sara WernerKATHERINE WERNKE

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Com va començar en el món de la cosmètica?

Els meus inicis van ser fa moltíssims anys de la mà de l’empresa Alqvimia, que és una marca de cosmètica natural. Vaig començar com a responsable de màrqueting en aquesta empresa.

Com es construeix una marca?

Es fa mitjançant un concepte molt marcat i un client. Has de tenir una proposta al mercat que sigui diferenciadora i que vagi dirigida a un client molt concret per cobrir les seves necessitats.

Destaqui un fet innovador dels seus productes.

Reinventem el sector cosmètic. Per un costat, tenim la cosmètica natural que engloba tot el concepte clean i, per l’altre, la cosmètica convencional. Cocunat agafa el millor dels dos mons. El sector no discrimina per l’origen de l’ingredient, sinó per si és tòxic. I així vaig crear la categoria toxic free.

Quins components utilitza per crear els cosmètics ‘toxic free’?

Utilitzem productes naturals i sintètics des d’un pèptid, que és un ingredient molt tecnològic i eficaç, fins a un àcid hialurònic o bé oli d’argan. Tenim la capacitat d’utilitzar tot tipus d’ingredients.

Quin és el seu ‘target’?

Els nostres productes són unisex, però ens dirigim concretament a les dones de més de 30 i 40 anys.

Quines són les reaccions de la gent en provar els productes?

Espectaculars. Una de les coses més maques és veure trustpilot, una app en l’àmbit internacional on els clients publiquen les seves reaccions i posen puntuació a través de les estrelles de l’aplicació, on sumem un 4,7 sobre el 5 del total.

Ja tenia experiència a l’hora de crear una empresa o Cocunat va ser la primera?

La primera empresa en la qual vaig estar no la vaig fundar, hi vaig entrar com a CEO, però el projecte ja estava creat. En canvi, Cocunat l’he fundat des de zero.

Va ser complicat fundar l’empresa?

Emprendre és l’aventura més apassionant, però també més difícil i més dura que et pots arribar a imaginar a la teva vida. Tot aquell que no tingui clares aquestes paraules no ha de fer-ho mai, perquè realment aquesta és la realitat.

De cara al futur, com vol seguir creixent?

Volem conquistar tots els lavabos en l’àmbit mundial. Actualment, ja estem venent els productes a 30 països. L’any vinent volem obrir més de cinc noves botigues a Espanya.

tracking