Josep Lluís Bonet
“S'ha de posar en valor la cultura gastronòmica del país”
18 anys com a director general del grup. La passió i la il·lusió el mouen a seguir dia a dia, com des del principi. Recalca que sense la visió de la propietat, Josep Areny, aquest projecte no seria possible.
Què suposa per a un hotel-restaurant oferir un estatus tan elevat?
Oferim el que volem i creiem que el públic ho demana. Tinc la sort de tenir un producte fantàstic i un bon equip que fa que tot funcioni. Òbviament, l’hotel i el restaurant amb estrella Michelin i molta feina darrere ajuden a posicionar-se.
Com aconsegueix aquesta línia d’excel·lència?
Amb un producte de qualitat, però si no ve acompanyat d’un servei que busqui l’excel·lència no serveix de res. El producte pot ser molt atractiu de portes enfora, però de portes endins, quan realment el vols gaudir, la part humana marca la diferència.
El turisme que acullen també segueix aquesta línia d’exquisidesa?
Sí, la veritat és que és un públic exigent. El nivell d’exigència màxima ens el posem nosaltres mateixos, i el client un cop creua les portes de casa nostra el que vol és sentir-se a gust i gaudir del que ha pagat o pagarà per la seva estada.
Quina és la importància de tenir una marca tan reconeguda al país?
És un motiu d’orgull. Els nostres clients venen a gaudir a Andorra i per a nosaltres és una sort que surtin satisfets i poder oferir el màxim possible. Intentem fusionar el servei hoteler amb allò que és Andorra en l’àmbit gastronòmic i cultural.
L’entorn inigualable també aporta exclusivitat?
Sí, la ubicació és un dels punts claus en aquest sector. Un 70% dels nostres clients són esquiadors, però l’altre 30% no, aquest 30% són els que decideixen el destí i busquen alternatives a l’esquí.
L’Ibaya és un restaurant referent de l’alta gastronomia al país. Quin tipus de cuina s’hi fa?
Jordi Grau i Francis Paniego ofereixen una cuina d’autor però amb unes pinzellades de cuina andorrana. Al menú actual hi ha trinxat, truita de riu i angules. Hi ha molta feina a fer per posar en valor la cultura gastronòmica del país.
Què suposa per a vostè que l’hotel i el restaurant formin part de l’Andorra Selected?
Suposa un pas endavant amb l’objectiu compartit d’Andorra Turisme i Sporthotels d’una aposta per la qualitat del producte en servei envers la massificació d’hotels. Si volem crear fidelitat hem d’anar cap a un model turístic menys saturat i de més qualitat.
Com és ser director general de Sporthotels?
És un repte diari. Genera una il·lusió diària de fer les coses el millor possible.