Albert Llovera

“El Dakar és la cursa més dura del món”

Ofereix la competitivitat i fiabilitat de qualsevol pilot d’elit en cursa, ja que la seva experiència i formació permeten el desenvolupament de noves tecnologies aplicades al món de l’automòbil. La cadira de rodes no el frena per aconseguir el que vol.

Albert Llovera.FESH FESH / @PETRLUSK

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Que l’ha motivat a tornar-se a presentar al Dakar?

T’enganxa, i encara em trobo bé físicament i mentalment per estar en competició. De totes maneres, el Dakar és la cursa més dura del món.

Quina marca li dona suport?

Tinc la gran sort de tenir una gran marca al darrere, Ford Trucks, i els patrocinadors que continuen confiant en els projectes que faig.

Quin és el seu objectiu al Dakar 2024?

L’objectiu serà acabar la carrera perquè s’han esforçat per fer una cursa complicada, que és com ha de ser. L’any passat va ser tot molt embrionari i ara ja té cos el camió i tot l’equip, conformat per 45 persones.

Quin és el recorregut i quants quilòmetres engloben la carrera?

Creuarem tota l’Aràbia, amb un total de 9.000 quilòmetres.

Qui ha posat a punt el camió? Amb quines característiques compta?

Ford Trucks, que és la marca. El camió pesa 9.000 quilos i té 1.100 cavalls. Portem dos dipòsits de benzina de 450 litres i les suspensions són Donerre, les segones millors suspensions. Tot el que portem dintre del camió és de la marca Sparco.

Cada quants quilòmetres s’ha de fer una revisió al camió?

Cada dia, però hi ha tres etapes que no disposaré del meu equip perquè són etapes de marató. En aquestes, Margot Llobera i Marc Torres seran els encarregats de fer la revisió.

Com és l’equip que forma amb Margot Llobera i Marc Torres?

La Margot és la copilot navegadora, decideix per on hem d’anar, no tota l’estona però sí als punts importants, ja que el recorregut és completament obert. El Marc és el copilot mecànic, ell va assegut enmig i controla les pressions dels pneumàtics en moviment perquè el camió vagi molt millor per les dunes.

Quines sensacions té de cara a la cursa?

Hem fet bona feina i arribem en un bon moment, les sensacions són molt bones.

Ja ho té tot a punt o encara ha de preparar alguna cosa?

Ja estem, només falten alguns detalls, com fer la revisió mèdica, passar tota la documentació a la federació per la llicència, recollir els cascos i també la roba de tot l’equip. El més important és descansar el millor possible i entrenar.

Abans de començar el Dakar fa algun ritual o compta amb algun amulet?

El dia que començo em poso el cinturó d’una manera i si l’etapa m’ha anat bé continuo sempre cordant-me’l igual.

tracking