Paola Sasplugas
“La joia és un element que subtilment eleva l'estat d'ànim”
La marca de joieria reforça la seva presència internacional amb l’obertura, la setmana passada, de la primera botiga a Andorra, situada a l’avinguda Meritxell i amb una superfície de 110 metres quadrats.
Com va començar PDPAOLA?
Com un hobby, jo estudiava arquitectura i sempre m’havia apassionat el món de les joies. El hobby va anar a més perquè el gaudia molt i vaig decidir que volia que fos la meva professió. Hi ha una connexió natural amb el món de l’arquitectura perquè és un tema estètic, on hi ha proporcions i tot és disseny al final.
Per què va triar fer joies?
És un element que subtilment eleva molt l’estat d’ànim. Mentre creava de manera orgànica em vaig adonar que el mercat no oferia el que jo buscava, també va haver-hi un factor de necessitat personal.
Quin tipus de joieria ofereix?
La línia se centra en dos camps: la joieria de plata banyada en or i pedres semiprecioses i la part de joieria fina, que és de diamants i or massís. El disseny s’engloba en un estil atemporal i fresc.
Com se sent després d’haver tirat endavant el projecte?
El dia a dia no et deixa espai per parar un moment i mirar enrere. Estic orgullosa, la veritat, també de poder tindre un equip que creu en el projecte i d’aportar valor al mercat.
Ha estat fàcil obrir l’empresa?
Emprendre és molt dur, has de tenir molt poca aversió al risc i entendre que sempre són relatius. El que no ha de ser difícil és la decisió si la sents. La clau és la persistència i creure en la teva visió.
Quina és la reacció dels clients quan compren les joies?
Tenim un bon feedback de la gent que connecta amb la marca perquè la nostra proposta va més enllà de la joia. És un tracte de luxe amb una proposta assequible. Hi ha un sentiment molt familiar amb els clients, a vegades fem tasts o sessions de manicura amb les usuàries.
Creu que hi ha molta competència en aquest sector?
Moltíssima, però la competència és bona perquè vol dir que existeix el mercat i l’interès en la categoria i el focus és sentir que estem creant una proposta de valor diferenciada.
Les joies estan infravalorades?
Nosaltres tenim la responsabilitat d’educar en aquest sentit. En el passat la joia s’associava al superluxe, i en els últims deu anys s’ha democratitzat i pot ser que en el procés hagi perdut aquest valor.
Pròxims objectius?
Per a nosaltres la botiga d’Andorra té una projecció nacional i internacional, i forma part d’un pla d’internacionalització global. Ens trobem en un moment explosiu i volem que la marca es converteixi en global fora d’Europa.