Roger Cortés
“En disseny gràfic, tot s'hi val, i no hauria de ser així”
Es va formar a l’escola superior de disseny ESDI. Fa 18 anys que treballa pel seu compte i va arribar fa 13 anys al Principat. Només aterrar va crear el seu estudi de disseny gràfic, Klapp. Li agrada el disseny atemporal i té clients de fa molts anys.
Per què va estudiar disseny?
Hi havia estudis de disseny industrial i me’n vaig estar informant, i em van cridar bastant l’atenció. És una carrera en què es toquen molts pals i és molt transversal.
Com va començar el seu amor per la identitat corporativa?
A mesura que vaig anar exercint la professió. Quan vas pel teu compte i et poses a treballar, els projectes que surten són menors. I a mesura que vas creixent i vas agafant projectes més grans, aquests impliquen tocar més pals. La identitat de marca, els valors que transmet, com s’aplica en un comerç, etcètera. És un món apassionant i aprens cada dia.
Com va sorgir la idea de crear un estudi de disseny gràfic?
En acabar la universitat em vaig posar a treballar per a un tercer, al cap de tres anys vam muntar un estudi amb quatre socis i al cap de dos anys i mig vaig marxar i m’ho vaig muntar pel meu compte. I en pujar a Andorra vaig fer la continuació i vaig obrir l’estudi.
Quin és el valor diferencial del seu estudi?
Al meu estudi no tan sols s’aplica un disseny en paper o un altre suport, sinó que faig de prescriptor de materials. S’ha d’acompanyar el client en el tema de textures i mostrar-li mil tècniques diferents per plasmar el disseny que hem realitzat.
Quin és el millor consell que li han donat com a dissenyador?
Ser transparent en tots els processos que s’involucrin en un projecte.
El ‘packaging’ és clau per destacar entre la competència, què ha d’incloure per ressaltar?
En una filera on hi ha molts packs ha de captar la teva atenció, sigui pel color o la forma. Quan ja l’agafes llavors entra el joc dels materials, la textura, els acabats i el missatge. A més, ha de ser sincer, no t’ha de vendre coses que després no trobaràs.
Què s’ha de tenir en compte per crear una marca?
Què vol transmetre el client amb aquesta marca, a quin públic va dirigit i com vol ser percebuda.
Com veu el disseny gràfic a Andorra?
Hi ha bons professionals i veig coses amb molta qualitat, però també es banalitza, sobretot a escala de concursos des dels estaments públics, perquè tothom s’hi pot presentar. En temes de disseny gràfic, tot s’hi val, i no hauria de ser així, hi ha uns estudis a darrere i una professió, i s’hauria de respectar.
Quina qualitat aprecia en un bon dissenyador?
La creativitat que surt del camí marcat, quan algú no fa l’estàndard.