Elvira Amor, Artista visual

“El llenç també és una part activa de la peça”

Madrilenya llicenciada en belles arts a la Universitat de Castella-la Manxa. L’exposició Llindar, feta conjuntament amb el seu home Fabián Ramos, es va inaugurar el 20 de juny i estarà a la galeria Untitled Art Contemporani fins a mitjans de setembre.

Elvira Amor

Elvira Amor

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Quan va començar a pintar?

Etiquetes:

Després de viure un temps a Indonèsia vaig començar a estudiar belles arts a la facultat d’allà. El meu treball té molta influència del Batik.

En què consisteix aquest art?

És una tècnica de tenyits en teles que es fa amb reserves de cera i que tenen una iconografia molt particular i on regnen les formes abstractes. Aquestes tenen molt a veure amb la meva feina.

Què representa a les obres de ‘Llindar’?

M’interessa la relació entre la pintura i l’espai on es troba, considerant-ne la capacitat de suggerir sensacions d’una altra espacialitat a la ment de l’espectador. Em pregunto sobre la imatge que es va creant a la ment de l’observador a partir del que és visible: la seqüència de pintures, les formes, els elements i el ritme.

Per què sempre deixa una part del llenç sense pintar?

És una forma d’evidenciar que la peça davant la qual estem no és una representació sinó que es compon de pintura, pigment i el llenç. El llenç també és una part activa de la peça i té la mateixa importància que les formes que estan pintades.

Li interessa la capacitat de comunicació de l’obra?

Sí. Penso molt sobre la qualitat que tenen les obres per si mateixes a través de la matèria, el color i la forma. L’energia que emana l’art roman més que la nostra pròpia presència, una sensació que es pot emportar un espectador i perdura en el temps.

Fabián Ramos també ha creat un part de l’exposició.

Són composicions d’objectes, escultures i fotografia que formen l’obra. L’experiència dels objectes com una exeperiència cinematogràfica és el que representen els elements.

Per què el cinema?

Existeixen formes del cinema anteriors a la invenció del dispositiu que estan molt presents als objectes que ens envolten, com per exemple, un gerro de flors al costat d’una finestra.

Quin és el missatge de l’exposició?

A través d’una obra es crea una atmosfera i aquesta apel·la a la sinestèsia de vegades. Hi ha colors i formes que poden fer la sensació d’una altra materialitat de la que tenen.

Per exemple?

Evocar alguna cosa vinculada al tacte, al gust o a l’olfacte. Alguna cosa que faci sensació de terra humida o gust dolç.

En quins museus ha exposat?

Al pati herrerià de Valladolid, al centre d’art de Burgos i al museu d’art abstracte espanyol.

tracking