Marc Martos, Comunicador

“El millor del Roser és el caliu que dona al poble”

Marc Martos

Marc Martos

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

És el tercer any que dirigeix l’anunci promocional del Roser. Com va començar el projecte?

Fa tres anys vaig pensar que podríem fer alguna cosa d’aquest estil, una ficció audiovisual, i ho vaig proposar a la comissió de festes. La comissió, en aquell moment, ho va veure bé i ja em vaig posar a escriure el guió de l’anunci d’aquell estiu. Jo m’encarrego de pensar el concepte, dirigir i fer el muntatge.

Amb quin finançament compteu i quin paper té el comú?

El finançament és mínim. Hem de pagar dietes i transport, principalment. Pel que fa al comú, parlem amb l’equip de la corporació per demanar permisos per gravar i ell ens donen llum verda.

Els dos primers anys el concepte de l’anunci va tenir un caràcter més aventurer.

Exacte. Els dos anteriors espots van tenir conceptes més diferents. No eren anuncis tan enfocats a un estil Estrella Damm. Eren curtmetratges d’acció i d’aventures, però amb la finalitat de promocionar el Roser també. Amb la mateixa idea de col·locar la Massana i la seva gent al centre.

Quin missatge volia transmetre aquest any? El vídeo té un to nostàlgic.

Els dos últims anys havia apostat per la idea d’enfrontar bons i dolents, de traçar una aventura pels carrers del poble. Aquesta carta, però, ja estava esgotada. No podia tornar a les persecucions de cotxes. Vaig inspirar-me en els antics anuncis d’Estrella Damm, aquells que van triomfar tant. Vaig agafar aquell concepte i l’he traslladat al nord amb la història d’aquesta noia de fora que ve a passar l’estiu a la Massana.

És massanenc de tota la vida. Quins són els seus records del Roser?

Recordo un moment especial: l’entrada a la comissió amb divuit anys. Vaig passar molt bons moments amb els amics que vaig fer a través de la comissió. El millor que m’ha donat el Roser són aquestes amistats de llarga durada.

I pel que fa a la festivitat popular?

M’agrada destacar el caliu que dona el Roser al poble i els diferents punts d’intensitat que ofereix el programa: des de la missa al repartiment de roses o la festa de nit.

Al clip apareixen diversos espais de la parròquia. Hi ha un equilibri entre la Massana urbana i la forestal.

Sí, vaig buscar això. Vaig voler incloure llocs icònics del paisatge natural més enllà del paisatge urbà. Els personatges fan una excursió al Pla de l’Estany, van a pescar al riu... Però també apareix l’Hostal Palanques.

tracking