El ‘cas BPA’ copa la majoria de les vint notícies més vistes del 2015

Catorze de les vint notícies més vistes l’any passat estan relacionades amb la intervenció de Banca Privada d’Andorra

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

I les xifres no deixen cap dubte. Catorze de les vint notícies més vistes estan relacionades amb el cas BPA. Però la transcendència encara es veuria més a mesura que s’anés avançant en el nombre de notícies. Així, de les notícies entre la vint i la vint-i-cinc n’hi ha quatre que són de BPA i aquesta línia segueix fins arribar a la cinquantena. Totes les informacions d’aquest afer han deixat la resta en gairebé un segon pla i és encara més impactant quan es tracta d’un any en què han tingut lloc dues eleccions (generals a l’abril i comunals al desembre) i s’ha desenvolupar el cas Pujol, que ha tingut també una gran repercussió mediàtica. El seguiment de l’actualitat de tot el que envolta Banca Privada, des que el Tresor dels Estats Units va col·locar l’entitat al març com a risc de primer ordre en blanqueig de capitals, ha tingut una punta d’atenció molt important al març i posteriorment ha anat decaient. Fins a onze de les vint notícies més vistes de l’any pertanyen al mes de març. El primer semestre, que coincidien les eleccions generals, el més coent del cas Pujol i la part més forta de l’afer BPA acumulen totes les informacions més seguides. No n’hi ha ni una posterior al juny. I això que al desembre van tenir lloc les comunals. La notícia més vista curiosament no està relacionada amb Banca Privada, sinó amb el cas Pujol, i feia referència a la falsificació que va fer la policia espa­nyola per fer creure que des d’Andorra s’havia passat una còpia de moviments bancaris. El document havia estat manipulat. Aquesta informació va superar les vint mil visites. Fora de les relacionades amb BPA han estat especialment seguides la de l’amenaça telefònica a Jordi Cinca durant el debat electoral, la decisió de Josep Pintat d’encapçalar la llista liberal, la marxa dels salesians del Sant Ermengol o les targetes black del comú lauredià.

LA WEB DEL DIARI FREGA ELS 2,5 MILIONS DE VISITES

La pàgina web del Diari, diariandorra.ad, s’ha consolidat el 2015 com a pàgina de continguts informatius andorrans més vista amb diferència. Durant l’any passat es van sumar 2.453.929 visites, que significa un increment del 8,7% respecte als 2.257.823 del 2014. L’increment ha estat especialment vinculat a la pujada de visites de la web des d’Espanya. Per països, des del Principat s’han registrat 1,65 milions de visites (50.000 més) mentre que des d’Espanya se n’han registrat 599.683, xifra que significa una pujada de gairebé un 25%. Entre els dos grups superen el 91%. Des de França gairebé s’han arribat als 62.000 visitants. La pàgina diariandor­ra.ad va rebre l’any passat visitants de més de 150 països i es manté la línia de creixement en gairebé tots, segons les dades que facilita Google Analytics. Per sistemes operatius els ordinadors amb Windows sumen el 42,5%, el sistema IOS dels iPhone, un 30,8%, Android, un 17,4%, i Mac un 7,7%.

tracking