Els comerciants noten un augment de vendes

El marxandatge d’‘Star Wars’ triomfa entre els petits, i entre els adults, consoles i mòbils

46269.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Per Joan Saurí, de Tic Toc Joguets, l’augment dels pagaments amb targeta de crèdit és un clar indicador de la millora econòmica. “En plena crisi et trobaves clients que només duien me­tàl·lic, per evitar passar-se del pressupost. Ara això no passa tant”, va dir. Entre els menuts ha triomfat el marxandatge d’Star Wars i especialment joguines vinculades als dibuixos animats de La Patrulla Canina. “Crec que això ha agafat fora de joc fins i tot la mateixa productora, ja que l’estoc era molt reduït i es va esgotar molt al principi”, va manifestar Saurí. Al Centre Comercial Andorrà, entre les joguines que es van esgotar abans també hi havia la princesa cantaire de Frozen, el Falcó Mil·lenari d’Star Wars, així com les joguines de Master Chef Junior. Des de la secció de joguines, Maria Esperanza Cruz va fer un balanç “positiu” de la campanya, en la qual, de mitjana, va quantificar que els pares s’hauran gastat entre seixanta i vuitanta euros per infant. I ahir encara durava la feina. “És veritat que hi ha qui ve a canviar una joguina, però també qui ha esperat molt fins a l’últim moment”, va dir. Pel que fa als adults, els productes electrònics han estat molt regalats. Josep Maria Bodet, encarregat de la secció d’electrònica d’E.Leclerc, va explicar que les vendes havien anat “força millor” que l’any passat i fins i tot, ahir, encara van vendre “els darrers regals”. Consoles, especialment la PlayStation 4, i videojocs de la sèrie del Call of Duty han encapçalat els rànquings, encara que també han venut mòbils, ordinadors i televisors. Compartien percepcions des de l’establiment Andorra 2000, on també van afegir al rànquing de vendes els drons teledirigits i les càmeres instantànies. En aquest cas, però, van assenyalar que la feina d’ahir es va limitar “a les devolucions o canvis de colors o models”. Un altre dels sectors que han constatat una lleugera millora aquesta campanya de Nadal és el de les perfumeries. Segons la Perfumeria Gala de la Rotonda, entre les fragàncies més venudes hi ha les de Christian Dior, Chanel, Giorgio Armani, Paco Rabanne i Dolce & Gabbana.

EL TORTELL DE MASSAPÀ I EL DE NATA, ELS MÉS DEMANATS

Les pastisseries d’Andorra la Vella van viure ahir al matí cues intermitents als seus establiments per la venda del tradicional tortell de Reis. Tot i que reconeixien que el gran boom de feina s’havia produït les darreres jornades i, especialment, la tarda de dimarts, els compradors d’última hora van anar omplint ahir les pastisseries fins ven entrat el migdia. Segons les pastisseries consultades pel Diari, l’Espiga d’Or i l’Art i Pa, les vendes d’aquests Reis han estat lleugerament per sobre de les de l’any passat. Pel que fa a les eleccions, destacaven que el tortell de massapà i el farcit de nata van ser els més demandats. En el cas de la despesa, tot i que n’hi havia de diferents preus en funció de la mida del tortell, quantificaven en quinze euros la mitjana de diners que s’havien gastat els clients en el pastís.

tracking