Una incidència va causar retards en el pagament d’ajuts socials al novembre
El Govern exposa que va ser un problema informàtic que es va resoldre el 18 de desembre
El Govern va admetre ahir que una incidència en el sistema informàtic de facturació dels ajuts que atorga va provocar que, el mes de novembre, alguns beneficiaris de prestacions les cobressin amb retard. L’executiu va explicar que els afectats van ser únicament les persones a les quals se’ls havia atorgat una prestació a partir de la fallada: entre el 19 de novembre i el 18 de desembre, data en què finalment va quedar resolta la incidència. I que els majors afectats van ser “els proveïdors de serveis contractats a través del departament de Benestar” i no pas els beneficiaris d’ajuts. La incidència es va resoldre el 18 de desembre “i actualment el sistema funciona amb absoluta normalitat i se satisfan puntualment tots els pagaments de les prestacions concedides”, va afegir-hi l’executiu. Les explicacions del Govern van arribar l’endemà que el grup liberal anunciés una pregunta parlamentària de control a l’executiu sobre la incidència tècnica que hauria provocat que beneficiaris d’ajuts socials les rebessin amb retard. El Govern va exposar que des de l’any passat una mateixa plataforma informàtica gestiona totes les prestacions que atorga el Govern i que, a més, es va endegar un projecte paral·lel per a la gestió de l’IRPF. És en el decurs d’aquesta implementació que es va produir la fallada, que va afectar el pagament dels ajuts. L’executiu va assegurar que un cop es va resoldre l’avaria “es van accelerar al màxim els pagaments endarrerits”, i que en data 23 de desembre tots els afectats havien percebut les prestacions o factures pendents.