França farà enguany un estudi per a la millora de l’RN-20 de l’Ospitalet a Tarascó
Té previst iniciar les obres de protecció contra les allaus i inaugurar la variant d’Acs-dels-Tèrmes
França té entre els seus plans la posada en marxa d’un estudi a gran escala per millorar les condicions del trànsit entre l’Ospitalet i Tarascó, un dels trams més problemàtics de la carretera. El treball analitzarà secció per secció aquest tram de l’RN-20 per estudiar en l’àmbit tècnic i amb precisió tot el que es pot fer a l’eix per millorar-ne la circulació. Abans que acabi l’any es publicarà l’informe que haurà d’assenyalar, a més de les noves rotondes i connexions a realitzar, quins han de ser els treballs prioritaris. Segons va assenyalar fa uns dies en declaracions als mitjans de comunicació francesos la prefecta de l’Arieja, Marie Lajus, l’objectiu és “mantenir la gratuïtat de l’eix i caminar cap a una via de dos carrils per sentit”. També abans que acabi l’any haurien de començar els treballs, en els quals també participa el Principat, per posar en marxa els dispositius contra les allaus i els equips de diagnòstic i de mesures de risc en els corredors situats entre el Pas de la Casa i Merens, a l’RN-20. El cost de les obres es de prop de cinc milions d’euros dels quals Andorra n’aportaria 1,2, França la mateixa quantitat i la resta vindrien d’ajuts europeus. Està previst que les obres es realitzin en diversos exercicis. Per últim, i també a final del 2016, està previst inaugurar el desdoblament d’Acs-dels-Tèrmes que permetrà evacuar del mig de la població el trànsit de l’RN-20. Es tracta d’una obra que va estar anys bloquejada i que avança a bon ritme després de la recent finalització de la construcció del pont sobre el riu Bonascre. El que està previst que torni a la normalitat abans de final d’any –si tot va bé serà durant el febrer– és el tram de la carretera a l’altura de Luzenac, on des de fa uns mesos només està operatiu un dels dos carrils. Un cop reforçat el talús ja no caldrà creuar la població per anar a Tolosa.