Creixen un 33% les queixes tramitades pel Servei d’Atenció al Consumidor

L’hoteler va ser el sector que en va rebre més i el de l’automòbil és el que té més expedients oberts

46373.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Aquestes 764 queixes gestionades representen un increment del 32,9% respecte a l’any 2014, i és el sector hoteler, amb 148 reclamacions, qui més en va rebre, seguit del comerç d’electrònica, amb 111. No obstant això, i en el cas de les denúncies que han acabat en proposta d’expedient, són el sector de l’automòbil i el de l’electrònica els que més en van acumular. Per nacionalitat, els andorrans i els espanyols són els principals denunciants. Els hotels dels país són els que més reclamacions acumulen per part de ciutadans amb un 20% del total. Per darrere, el sector de l’electrònica, amb 111 reclamacions, i el de les telecomunicacions, amb 103, són els que encapçalen la llista facilitada pel Servei d’Atenció al Consumidor. En el cas de les telecomunicacions van venir motivades en la seva gran majoria per dos problemes puntuals que Andorra Telecom va tenir amb la fibra òptica i la televisió. També el sector de l’automòbil, amb 78 reclamacions, el d’habitatge, amb 44, i el d’espectacles, amb 25 (relacionades amb la meteorologia), van tenir xifres elevades de denúncies per part de clients, fossin de fora o de dins del país. Els consumidors també es van queixar dels transports, el comerç electrònic, la restauració o els bancs. De les 764 reclamacions interposades, 502 s’han solucionat gràcies a la mediació del servei del Govern, però n’hi ha 34 en què no s’ha arribat a cap acord i nou que han acabat amb la proposta d’obertura d’un expedient sancionador. Amb tot, la xifra d’expedients ha caigut significativament en un any. El sector de l’automòbil lidera les propostes d’expedients obertes des de l’administració. Se n’estan tramitant un total de quatre.

tracking