46461.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Més de 144.700 seguidors a Facebook, 22.600 a Twitter i 19.000 a Instagram. Aquestes són les dades que presenta Grandvalira quan es fa un repàs de la seva presència a les xarxes socials. Això fa, inevitablement, que el nombre de mencions arribi a números espectaculars. De fet, amb 14.000 mencions és l’estació que genera més comentaris a la xarxa segons el resultat d’un estudi fet per la consultoria Sibilare durant set setmanes. Per posar un exemple: el 28 d’octubre passat, coincidint amb la primera nevada de l’any, es va publicar una foto del Pas de la Casa a Facebook que va trencar tots els rècords: quasi 10.000 likes, 640 comentaris i gairebé 3.500 comparticions. “A les onze de la nit encara responíem comentaris”, explica Marc Colell, community manager de Grandvalira. Ell, juntament amb Blanca Márquez, la responsable de comunicació, són els encarregats de gestionar el contingut que es genera a les xarxes. La seva feina és, pràcticament, de 24 hores. Estan sempre pendents del que passa, dels comentaris i de les preguntes o queixes que els poden arribar per tal de donar-los resposta el més ràpid possible. “La clau de l’èxit és poder respondre en tot moment a les necessitats dels clients”, afirma Márquez, que té clar que “quan penges una foto és més important el lloc on està feta i el moment en què la publiques que no pas la qualitat que pugui tenir”. És per aquest motiu que asseguren que és vital la implicació de tot el personal de l’estació. Especialment la gent que està sobre el terreny. “Els necessitem al 100% perquè tenen la informació real i el més actualitzada possible”, destaquen. La presència a la xarxa és constant i està totalment calculada. “Sempre hi ha imprevistos, però acostumem a fer una planificació mensual de les publicacions en funció de l’agenda d’esdeveniments o de les sensacions que puguis despertar”, aclareixen. Però també tenen molt clar que “no pengem per penjar. No ens volem fer pesats i cal trobar l’equilibri”. És per aquest motiu que potser hi ha dies que no es publica res, o en altres es decideix estar tan sols en una de les tres xarxes. Tot en funció del que es vulgui comunicar. Colell també destaca el fet que el gros d’informació que es genera a la xarxa, sobretot per part dels usuaris, també és important i serveix gairebé com a guia per als clients. “Un missatge d’algú que ha vingut a esquiar i ens felicita té el doble de credibilitat que no pas que ho diguem nosaltres”, manifesta. Amb tot, no s’estan de remarcar que “tenim un bon producte i la gent al final se l’estima i se’l fa seu”. Tot plegat en un moment que la seva presència a les xarxes no para de créixer. Colell explica que en el cas d’Instagram, des de l’inici de la temporada fins al novembre s’han registrat 10.000 seguidors nous i que en sumen entre 100 i 200 cada dia. “Instagram funciona sempre”, remarca. La seva màxima és el contacte constant amb els usuaris i consideren impensable abandonar les xarxes. “És el futur”, diuen.

tracking