Veïns i comú donen per “tancat” l’afer de l’heliport a la Comella

46511.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les dues parts es van reunir ahir al matí i a la sortida de la trobada tothom es mostrava satisfet. “La trobada ha estat positiva perquè tal com va dir la cònsol en campanya, no estan d’acord amb el projecte i s’hi ha tornat a refermar. Per tant, estem confiats que això no tirarà endavant”, va assegurar un dels portaveus del col·lectiu, Josep Guitart. Els veïns van entregar al comú un total de 1.962 signatures que van recollir, majoritàriament, abans de les eleccions. Unes signatures que es quedaran a la corporació, ja que, segons va detallar la cònsol major, Conxita Marsol, no tenen intenció de traslladar-les al Govern. “És un tema que ja està acabat”, va assegurar Marsol. Aquesta sintonia és la que va portar Guitart a explicar que el sentiment que hi ha entre els veïns és de “tranquil·litat” perquè “entenem que el projecte queda aturat”. En aquest sentit, la mandatària de la capital va demanar al col·lectiu que un cop finalitzat el conflicte es procedeixi a retirar la pancarta que llueix en una zona propera a la Comella i que mostra clarament la seva postura contrària a l’heliport. “Ja no hi ha cap necessitat”, va aclarir Marsol.

Sense opcions a la capitalLa cònsol major va recordar el que va ja va manifestar en la campanya electoral. “Vam deixar clar que si sortíem elegits no es faria l’heliport a la Comella excepte si els ciutadans ens ho demanaven”, va exposar, afegint que, “per tant, el Govern ja ho sap. No se n’ha tornat a parlar i aquí hem acabat”. Sobre els resultats dels estudis que s’havien encarregat i que havien de determinar quina era la millor ubicació per a l’heliport, de moment no se’n té notícies. Amb tot, la cap visible del comú de la capital va remarcar que “no m’importen els estudis. No és una qüestió d’estudis de si es pot ubicar o no en un lloc. Nosaltres ja vam dir que si sortíem no es faria pel greuge que representava”. I és que es considera que si l’anterior comú va posicionar-se al costat dels veïns del?Patapou per poder aturar la construcció de l’heliport, “el que no es pot fer ara és anar contra els interessos d’una altra part de la parròquia”. Per tot plegat, creu que “amb els precedents que hi ha, ara per ara, difícilment es podrà replantejar l’heliport a la parròquia d’Andor­ra la Vella”. Cal recordar que el cap de Govern també va manifestar en una sessió de Consell General i arran d’una pregunta parlamentària que en cap cas es passaria per sobre de la voluntat dels veïns. Malgrat que els terrenys de la Comella on s’estudiava ubicar l’heliport van ser oferts a l’executiu pel comú liderat per Rosa Ferrer. Des de l’inici de la legislatura el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, va deixar clar que la construcció d’un heliport és un projecte “necessari” i “de país”. I que s’havia de dur a terme aquest mandat. Fins ara, sempre s’ha dit que els terrenys de la Comella i un altre a Engolasters són els que havien passat el primer filtre per poder acollir la infraestructura, però que la decisió final depenia dels resultats dels estudis que un grup d’experts estan fent. Uns resultats que des del Govern encara no s’han donat a conèixer. Així doncs, un cop es va saber que els terrenys de la Comella eren dels més ben posicionats, un grup de veïns es van afanyar a aixecar la veu per impedir-ne la construcció. Una mobilització que no ha arribat als extrems del cas del Patapou però que com en l’altra ocasió, els veïns s’han acabat sortint amb la seva.

tracking