Els vols des de l'aeroport de la Seu oscil·laran entre 102 i 264 euros

La companyia començarà a operar a l'abril

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El bitllet més car serà, en una primera etapa, el del Londres, que es calcula a un mínim de 264 euros per trajecte. "Es tracta, però, de preus orientatius que poden fluctuar", han exposat avui des de l'empresa.Els bitllets es vendran a través d'Internet i també d'operadors turístics. "No volem ser una companyia de low cost però tampoc donar la sensació que s'ofereixen vols tipus Emirates o British Airways. Fem una aposta forta per un servei personalitzat ", ha remarcat el president executiu de la companyia, Jorge Soriano.

El Pirineu català tindrà a partir d'aquesta primavera connexions regulars amb les ciutats de Madrid, Palma de Mallorca i París, segons han presentat avui els màxims representants de la companyia en un acte públic a Andorra la Vella.Es preveu, segons ha detallat Soriano, que a partir d'aleshores hagi dos vols setmanals a Madrid (un dia entre setmana i el cap de setmana) i un vol setmanal a París, Porto i, s'espera també quan s'hagin resolt "les peculiaritats de la zona Schengen ", amb Londres.En una segona etapa es planegen connexions aèries des del Pirineu andorrà-català a Holanda, Bèlgica, Itàlia i Alemanya.

La companyia s'ha fixat l'objectiu de traslladar, entre abril i final de 2016, a uns 24.000 passatgers a través d'unes 500 operacions d'enlairament a aterratge, tal com ha concretat Soriano, que ha admès que, tot i que es preveu que hagi setmanes amb vols "que no estiguin del tot plens", hagi puntes de fluctuació de passatgers en èpoques turístiques comla Setmana Santa, el mes d'agost i la Puríssima.

En una primera fase la companyia operarà amb un servei de lloguer d'avions per oferir aquestes primeres rutes, encara que amb la intenció d'obtenir a curt termini una flota pròpia dels models d'última generació de ATR42 i ATR72 amb una capacitat que oscil·la entre les 40 i les 70 places.Segons els plans d'Andorra Airlines, a final d'aquest mateix any ja es disposarà de dos avions propis, a final de 2018, de tres, i abans de 2019, de quatre.

La inversió inicial prevista per dur a terme el projecte s'ha calculat en 45 milions d'euros en una primera fase, centrada en l'adquisició de les dues primeres aeronaus. En una segona etapa i quan s'hagi comprat el tercer avió, aquesta inversió ascendirà fins als 60 milions."Però aquestes xifres no signifiquen que sigui aquest el capital social de l'empresa", ha declarat Soriano, que no ha especificat la xifra de capital social amb què compta la companyia, integrada per capital "nacional i internacional".

No obstant això, s'ha especificat que no es compta amb subvencions de la Generalitat de Catalunya i que, de fet, "tampoc se'ns han ofert"."Estem implicats amb la Generalitat pel que fa a la informació i la millor subvenció per a nosaltres és l'aportació tecnològica que es faci a l'aeroport", ha exposat.

L'aerolínia s'ha presentat al públic, a més, com un projector "sòlid, viable i rendible", tal com ha manifestat Heloísa Oliveira, responsable de les àrees d'Estratègia, Aliances i col·laboracions.

En aquest sentit, s'ha reiterat durant la presentació que encara que la iniciativa de connectar Andorra-la Seu amb capitals europees que presenta Andorra Airlines no sigui la primera d'aquestes característiques "potser sigui l'única que es posi en marxa amb serietat".

Des d'Andorra Airlines s'ha insistit que aquest projecte, que pretén revitalitzar l'economia de l'Alt Urgell i d'Andorra, es dirigeix tant al públic de la zona que viatja per negocis com als particulars que ho facin per oci. "Serà la millor alternativa per als més de 70.000 habitants d'Andorra que vulguin viatjar ràpidament a Espanya, Portugal i França", han ressaltat.

A la presentació han acudit, a més de professionals del sector turístic de la zona, representants del govern d'Andorra i la Generalitat. No obstant això, encara que els ministres andorrans de Turisme, Francesc Camp, i de Transports, Jordi Alcobé, estaven convocats a l'acte no han comparegut. Soriano "segurament per un tema d'agenda".

Implicació en el cas Mercuri

D'altra banda, Soriano, també exportaveu del PP a Sabadell, considera que la seva imputació en el cas Mercuri per un presumpte delicte d'estafa a la Seguretat Social espanyola, no afectarà la imatge de l'aerolínia ni del projecte de connectar el Pirineu andorrà-català amb diverses ciutats europees. Ha remarcat que "sempre s'ha conegut la meva situació i això no ha d'afectar per a res a l'empresa".Ha reconegut que, per la seva situació, fins i tot en un primer moment va plantejar als seus col·laboradors d'Andorra Airlines no presidir la companyia "per si es considerava que podia afectar la imatge". "La seva fos així jo seria el primer que em retiraria de la primera línia", ha adduït.

tracking