Nou circuit d’esquí de muntanya a Setúria
EMAP delimita un recorregut específic perquè els practicants de ‘randonnée’ puguin accedir fins a la zona del Cubil
Així ho va explicar el director general d’EMAP, Josep Marticella, després que ahir el Butlletí Oficial del Principat (BOPA) publiqués l’edicte en què s’informa que el projecte estarà en exposició pública els propers 15 dies. Fins ara, segons va detallar Marticella, s’havia habilitat un circuit al sector d’Arinsal i quatre a Pal, els quals han tingut “bona acollida”. Amb tot, el responsable d’EMAP no va amagar que enguany “la majoria dels recorreguts d’esquí de muntanya no funcionen perquè no tenim prou neu”. Tot i així, va indicar que els practicants d’aquesta modalitat “cada vegada utilitzen més aquests circuits. Vas pel mig del bosc, quedes apartat de la resta de l’estació i és una alternativa que és molt vàlida per a aquells a qui els agrada l’esquí de muntanya, ja que, a més, si et passa qualsevol cosa tens la seguretat que l’estació és molt a prop i pots descendir per la resta de les pistes”. Així doncs, l’habilitació d’un nou circuit no deixa de formar part de l’estratègia dels responsables de Pal-Arinsal de poder dotar l’estació de rutes alternatives i que quedin resguardades. Marticella va recordar que l’ús d’aquests circuits no és obligatori, però sí que estan “altament recomanats”.
PISTA DE BTT ENTRE LA CAUBELLA I EL PRAT DEL COLAT
El bike park de Pal ampliarà la temporada que ve el nombre de pistes de baixa dificultat per tal d’atraure el públic familiar. Una d’aquestes serà la que comunicarà el Pla de la Caubella amb el Prat del Colat. Es tracta d’un circuit que porta el nom de Commençal, ja que el fabricant de bicicletes va donar suport econòmic i tècnic per construir-la. Marticella va explicar que també s’està treballant per recuperar una pista anterior, des del Cubil fins a la Caubella, però que “estem estudiant com es pot fer una pista més familiar”. I és que un dels objectius de l’estació és captar més públic familiar i, per tant, es vol disposar de més pistes blaves i verdes que permetin el descens d’usuaris no tan experts com els que acudeixen a pistes de més nivell, vermelles i negres.