Andorra Telecom obre el centre de trucades

El centre d’atenció de trucades es posa en marxa amb 28 treballadors i tres empresesS

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La nova era de l’operadora va arrencar ahir oficialment amb la presentació del centre d’atenció de trucades per a empreses, Espic, que va començar a funcionar fa tres dies a l’espai habilitat a l’edifici Els Arcs de la Massana, propietat d’Andorra Telecom. Ho ha fet amb 28 treballadors i donant servei de call center a tres empreses. Dues d’andorranes, Caldea i la mateixa Andorra Telecom. I una d’estrangera, la catalana Indo Optical, una companyia dedicada a la comercialització de lents oftalmològiques i béns d’equip per a les òptiques i els oftalmòlegs. D’aquests 28 treballadors, 15 provenen de l’operadora andorrana i 13 cor­responen a noves contractacions. L’objectiu és, en un termini de dos anys, arribar al centenar de treballadors i donar servei a un mínim de dotze empreses. El primer projecte de diversificació l’ha fet Andorra Telecom amb la companyia catalana MST Holding. La inversió inicial ha estat de mig milió d’euros pagats a parts iguals per les dues empreses que són propietàries en un 50% cadascuna de la Societat Andorrana d’Atenció al Client, la companyia creada per explotar el call center. L’objectiu és atraure clients de Catalunya, Espanya, França i Portugal, aprofitant que des d’Andorra els operadors telefònics poden interactuar amb els clients en català, espanyol, francès i portuguès nadiu. Un mercat potencial de 200 milions de persones al qual Espic vol afegir 100 milions cercant empreses a la Gran Bretanya.

Dues plantes a l’edifici Els ArcsEl centre d’atenció telefònica està situat a la quarta planta de l’edifici Els Arcs –si hi ha necessitat també es podria ocupar la tercera– i ahir es va posar de llarg amb la visita del cap de Govern, Toni Martí; el ministre de Telecomunicacions, Jordi Alcobé; el director d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, i del president d’MSN Holding, Pedro Barceló. Martí, en el seu discurs davant autoritats i convidats, va destacar que “aquest projecte empresarial és un pas més en el procés de la diversificació econòmica i ha d’anar acompanyat des del sector públic”. El cap de Govern va destacar les virtuts d’una iniciativa que beneficiarà la Massana, un fet que posa en relleu que “s’equivoca qui diu que l’executiu no inverteix a totes les parròquies igualment”. Després de fer un repàs dels diversos projectes que el Govern impulsa i que s’han d’instal·lar “fora de les valls centrals”, Martí va assenyalar que “els recursos públics són escassos i se n’ha de fer un ús intel·ligent i estratègic. Si ens creiem que tots som un, Andorra té un gran futur”. Per últim, va indicar que Espic marca la línia de treball a seguir a partir d’ara: “Oferir serveis per a Andorra i des d’Andorra i que es posicionin les empreses com a motor de la dinamització econòmica.” El director d’Andorra Telecom va agrair als consellers generals que van donar suport el canvi d’estatuts de la companyia que fessin possible la plasmació d’aquest projecte. “Amb l’empara del nou marc legal s’ha pogut arribar a aquesta aliança”, va dir. També hi va intervenir el president d’SMC Holding, que va destacar que des de fa dos anys es treballa en el projecte conjuntament amb l’operadora andorrana. “Ens van demanar el nostre ajut per tirar-ho endavant i vaig veure que el que volia era participar”, va dir Barceló, que va afegir que “el call center és el més avançat d’Europa i ens pot connectar a tot el món”. Per l’empresari, Andorra “ens oferia la tecnologia més avançada, la possibilitat de ser atesos per nadius catalans, espanyols i portuguesos, i una fiscalitat interessant”.

tracking