El Govern recapta uns 177.000 euros amb les matrícules personalitzades

La xifra, molt lluny de la prevista per l’executiu, que havia parlat d’uns ingressos de dos milions

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Durant el primer any de vida del projecte, creat conjuntament amb l’Automòbil Club Andorra, han entrat 184 sol·licituds, de les quals 109 ja són presents a la xarxa viària, 19 han estat desfavorables, 50 han caducat i 6 estan en tràmit de resolució. Tot plegat ha permès una recaptació neta per al Govern de 176.996 euros. Aquesta quantia econòmica cor­respon en 146.500 euros a la taxa d’atribució, i en 23.000 euros a la taxa de manteniment. Val a dir, però, que la recaptació aconseguida durant aquest primer any de vida de les plaques personalitzades dista molt de les previsions inicials. S’estimaven, en el millor dels casos, uns ingressos de dos milions d’euros el primer any, i d’1,3 milions en l’escenari més pessimista. Les preferències dels conductors a l’hora de personalitzar les matrícules són d’allò més curioses i molts empren mots anglesos com Rocky, Dirty, Dream, Beer, Love o Gin. Bona part opta per posar un nom, com Sara, Adam, Juli, Nuri, Gil o Pol. També hi ha qui vol destacar el seu equip de futbol i el número del seu jugador preferit (RM777). D’altra banda, Estadística va fer públiques ahir les dades de matriculació de vehicles del gener. El mes es va tancar amb 231 vehicles matriculats, que suposen una disminució del 2,1% respecte al mateix mes del 2015. Respecte als turismes, es van matricular 173 vehicles, quatre més que el gener del 2015. La variació interanual respecte als turismes és positiva en un 9,7%. En els darrers 12 mesos s’han matriculat 2.435 cotxes respecte als 2.219 d’entre el febrer del 2014 i gener del 2015.

tracking