Govern no multarà el Tobotronc per les mancances de seguretat

El ministre Alcobé dóna per tancat l’afer després que el parc hagi regularitzat la situació

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions va explicar al Diari que un cop regularitzada la situació de l’atracció, el departament ha procedit a l’arxiu de l’expedient que es va obrir després que el giny quedés clausurat el passat 30 d’octubre en no haver superat amb èxit la revisió tècnica que va fer Indústria. El Tobotronc va estar tancat poc més d’un mes, ja que el 4 de desembre es va tornar a posar en funcionament un cop Camprabassa va resoldre les mancances de seguretat que l’empresa encar­regada de certificar el bon estat del giny, TÜV Rheinland, havia posat en relleu mesos abans de la clausura del giny. De no haver regularitzat la situació, la societat gestora del parc podia haver estar multada per quatre incompliments diferents de la normativa. Per no portar al dia el registre d’explotació, per una manca de manteniment, per no fer constar en el registre un accident ocorregut a l’atracció i per no reparar el camí d’evacuació. Tots aquests problemes relacionats amb el manteniment i la seguretat del giny van provocar que TÜV Rheinland no remetés el certificat conforme el Tobotronc complia els requisits per continuar en funcionament al departament d’Indústria. Va ser el propi departament qui va fer una inspecció a la instal·lació i va detectar les irregularitats. Aquest fet va provocar el tancament del giny i l’obertura de l’expedient que instava a Camprabassa a regularitzar la situació en deu dies hàbils i presentar les al·legacions pertinents per evitar la sanció.

Reobertura el 4 de desembreLa societat va poder reobrir el Tobotronc el 4 de desembre del 2015 després de resoldre el seguit de deficiències que van motivar el plec de càrrecs amb propostes de sancions per part del departament de Transports. Entre les actuacions que Camprabassa va realitzar per adequar la instal·lació hi va haver l’eixamplament del camí d’evacuació a utilitzar en cas d’emergència, que segons la inspecció del departament d’Indústria presentava deficiències. La societat va aprofitar l’aturada per realitzar una revisió general de totes les instal·lacions. La inspecció realitzada sobre el terreny a final de novembre pel departament, on es va comprovar que s’havien realitzat les millores exigides des d’Indústria, i la recepció de l’informe de l’empresa de control donant el vistiplau a les actuacions dutes a termes per Camprabassa, van permetre desprecintar l’atracció. TÜV Rheinland assenyalava en l’informe que s’autoritzava al funcionament de la instal·lació amb la reserva que se seguissin una sèrie de recomanacions. En concret l’obligació del personal de Naturlandia de realitzar els manteniments, les reparacions i les comprovacions periòdiques de la seguretat del Tobotronc. El departament de Transports també comprova periòdicament el correcte estat de les instal·lacions i que es segueixin les recomanacions efectuades per l’empresa de control del giny. Cal recordar que les mancances a l’atracció les havia detectat TÜV Rheinland el 2014 i que un any abans de la clausura el departament d’Indústria ja havia demanat a la direcció de Naturlandia la seva correcció.

ELS FETS

L’empresa encarregada de la inspecció i control del Tobotronc, TÜV Rheinland, va detectar el 2014 una sèrie de mancances al giny que posaven en entredit la seguretat de l’atracció.

En no superar els controls, l’empresa va decidir no remetre el certificat conforme l’atracció havia passat la inspecció al departament d’Indústria.

A final del 2014 el departament d’Indústria va demanar a Camprabassa la correcció de les mancances.

El 30 d’octubre de l’any passat, el Govern, després d’inspeccionar el giny, va decidir tancar el Tobotronc en considerar que tenia deficiències que posaven en entredit la seguretat.

El departament de Transports va obrir un expedient on figuraven quatre possibles sancions per incomplir quatre punts diferents de la normativa.

Camprabassa va adequar la instal·lació el novembre de l’any passat per poder passar la inspecció. Amb el vist-i-plau de l’empresa de control va reobrir el 4 desembre passat després d’un més de clausura.

La regularització de l’atracció ha portat a arxivar l’expedient obert pel departament de Transports arran de les mancances detectades per Indústria.

tracking