Andorra Telecom va patir 39 avaries de televisió i 27 d’Internet el 2015
La totalitat de clients de la fibra òptica es va quedar almenys una vegada sense servei l’any passat
Així es desprèn de la resposta per escrit emesa pel ministre de Telecomunicacions i president del consell d’administració de l’operadora, Jordi Alcobé, preguntat pel conseller general del grup liberal Jordi Gallardo sobre les deficiències en el servei. Durant el 2015 es van produir 39 avaries a Som Televisió, vuit de les quals van ser qualificades com a greus per l’operadora, ja que van afectar entre 1.000 usuaris i la totalitat dels clients. Pel que fa al servei d’Internet, el nombre d’avaries va ser de 27, quatre de les quals greus, ja que les van patir tots els clients durant almenys 45 minuts. Fa dos anys les avaries al servei de televisió van ser de 43, 8 greus, i al d’Internet van ser de 20, cap de greu. En la resposta, Alcobé admet que el fet que tant al servei de televisió com al d’Internet s’hagin produït al llarg del 2015 talls amb afectació a tot el país comporta que “tots els clients d’Andorra Telecom s’hagin vist afectats en un moment o altre i en major o menor grau per les avaries”. Concretament es van produir dos talls del servei de televisió d’afectació general i quatre d’Internet. La totalitat dels abonats d’Internet van patir tres o més afectacions del servei l’any passat, un fet que també els va passar a 907 clients de Som Televisió. El 2014 es van produir dues caigudes general de Som Televisió que van afectar la totalitat dels clients, mentre que pel que fa a Internet dues avaries van ocasionar que de forma global 16.667 clients (el 61% de la totalitat d’abonats) no tinguessin servei durant 45 minuts.
Entre 5 i 10 hores de resolucióEl grup liberal, que va realitzar una dotzena de preguntes sobre les avaries a la fibra òptica, també volia saber el temps de resposta dels serveis tècnics per solucionar les incidències. Especificant que Andorra Telecom comptabilitza el temps de resolució d’incidències entre l’avís de l’usuari als seus serveis i la confirmació del mateix de la resolució, el temps mitjà l’any passat va ser de 10,1 hores en el cas de la televisió i de 4,9 en el cas d’Internet. L’any passat les avaries de Som Televisió van tenir una durada global de 42 hores, una xifra que no inclou la incidència de l’octubre passat que es va perllongar durant 72 hores. Una avaria que va afectar els clients que reiniciaven el descodificador, fet que va impedir a l’operadora calcular la incidència en nombre de clients i hores. Hi va haver 4.475 incidències i un 0,5% de l’any el servei de televisió no va estar disponible. Pel que fa al servei d’Internet, els talls van tenir una durada total de 13,5 hores per client el 2015, que representa que un 0,1% de l’any el servei no va funcionar. Hi va haver 3.585 incidències.
ALERTA PER SMS INTERNACIONALS COBRATS PER APPLE
Andorra Telecom ha hagut de respondre a les queixes d’alguns usuaris que disposen de terminals iPhone i que s’han trobat que els han cobrat per missatges de text internacionals que no tenien constància d’haver enviat. Segons es va explicar des de la parapública, en el moment d’activar serveis com iMessage o FaceTime, o quan es canvia de targeta SIM, Apple envia un SMS a un número de la Gran Bretanya per fer l’autenticació de l’usuari. Uns missatges, però, que no queden registrats a l’aparell i que l’usuari només detecta en consultar el detall de les comunicacions. La companyia, però, ha detectat una desena de clients que els darrers tres mesos han enviat una quantitat notable de missatges, el que més, 349 en tres mesos. En aquest cas, però, es va indicar que és probable que el terminal estigui avariat.
EL GOVERN VA CONTRACTAR 191 PERSONES DEL SERVEI OCUPACIÓ
El Govern va contractar l’any passat 191 persones que estaven inscrites al Servei d’Ocupació mitjançant els programes de treball temporal en benefici de la col·lectivitat. D’aquestes, 177 van ser contractades pel compte de l’administració general i 14 pel de l’administració de justícia. Responent a una pregunta del conseller general del grup parlamentari liberal Jordi Gallardo, el Govern especifica que de la totalitat dels contractats, 143 ho van estar per primera vegada gràcies als programes del departament de Treball. Per a 133 va ser la primera vegada a l’administració general i per a deu en l’administració de justícia. Els 14 contractats per treballar a la Batllia ho van fer com a empleats administratius. A Govern, 14 ho van fer com a tècnics i professionals científics i intel·lectuals; 11 com a tècnics i professionals de suport; 66 com a empleats administratius; quatre com a treballadors qualificats en activitats agrícoles i pesqueres; 44 com a artesans i treballadors qualificats de les indústries manufactureres, la construcció i la mineria; dos com a operadors d’instal·lacions i maquinàries, i muntadors, i 36 com a treballadors no qualificats.