Les 22 representacions d’‘Scalada Vision’ es faran sota un envelat

L’‘Scalada Vision’ es farà per primer cop a cobert sota un envelat de 4.250 metres quadrats

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Es duran a terme un total de 22 representacions –una més que l’any passat– del 2 al 30 de juliol i de dimarts a dissabte. Amb una excepció: se celebrarà una funció especial diumenge 10 de juliol a les onze de la nit coincidint amb l’etapa andorrana del Tour de França. Les entrades costaran 18 euros –tres més que el 2015– si es compren anticipadament i 20 euros a taquilla. El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el director de producte i nous projectes de la companyia, Enric Torres, van presentar ahir les darreres novetats de l’acord al qual han arribat amb el Cirque du Soleil per instal·lar-se al Principat aquest estiu i el que ve. Scalada Vision tindrà un cost total de 2,74 milions d’euros, un 12% més que l’any passat (293.500 euros més). Un increment que es deu a la despesa que suposa la carpa, que serà de 450.000 euros cada any. El 33% del cost, però, l’assumirà la companyia canadenca, que correspon a l’escenari. A banda, la instal·lació de la vela obligarà a avançar el tancament de l’aparcament, que serà a final de maig. La lona de la carpa farà 85 metres de llargada i 50 d’amplada i cobrirà totalment l’espai, deixant obertures als laterals de la zona on hi haurà el públic. La carpa, doncs, cobrirà l’escenari, l’àrea on hi haurà el públic que estigui dempeus i la graderia. Segons va explicar ahir Budzaku, s’ha acabat optant per fer la representació a cobert després d’analitzar si era tècnicament factible. Una “facilitat” que segons el gerent d’Andorra Turisme “apuja el nivell de l’espectacle” perquè farà que els clients puguin assistir-hi “tranquil·lament” sense preocupar-se del temps que faci. El recinte tindrà una capacitat total de 5.000 persones; 2.400 de pagament –i amb dret a seient– i 2.600 gratuïtes on el públic estarà dret. Al llarg de tot el mes, doncs, hi haurà espai perquè 110.000 persones vegin l’espectacle. La venda d’entrades –un total de 52.800– s’iniciarà el 12 d’abril i acabarà el 2 de juliol, primer dia de l’espectacle. Els tiquets es podran adquirir a través d’Internet i a l’Oficina de Turisme d’Andorra la Vella. A partir del 2 de juliol, quan ja costin 20 euros, es podran comprar per Internet o a la caseta del recinte. Les entrades són més cares que l’any passat pel lloguer de l’envelat, que fa pujar les despeses un 61,2%, fins a 1,3 milions (496.349 euros més que l’any passat). Amb tot, es preveu que el que deixin els espectadors al país augmenti un 6,3% i arribi als 19 milions en total. Andorra Turisme també espera un creixement dels ingressos del 20%, arribant als 873.000 euros (145.496 més que el 2015). La representació d’aquest any serà “completament nova”, segons Torres, i es basarà en el viatge d’un noi i la seva germana a un univers futurista ple d’acrobàcies, números trepidants i jocs de llum, so i efectes. Hi participaran entre 30 i 35 artistes i estarà dividit en sis números aeris i sis de col·lectius. Les funcions començaran a les deu de la nit, però mitja hora abans es farà una animació. El director creatiu es renova i serà el coreògraf i ballarí anglès Mukhtar Omar Sharif Mukthar. La pàgina web de l’espectacle, que es va obrir ahir, és scalada.visitandorra.com.

tracking