Crítiques d’hotelers i comerciants al Cirque
Lamenten que s’associï Andorra a destinació de baix cost i es planyen que es tanqui l’aparcament del Parc Central
Els partidaris defensen l’arribada de tants turistes en un mes de temporada baixa, mentre que els detractors lamenten que s’opti per un esdeveniment de masses que suposarà una afluència d’un màxim de 5.000 persones cada dia de funció, de dimarts a dissabte durant tot el mes. Algunes crítiques van dirigides, també, al tancament de l’aparcament del Parc Central des del maig per instal·lar l’envelat del circ. Sònia Yebra, presidenta de l’Associació de comerciants de l’avinguda Meritxell, afirma sobre aquesta qüestió que “cada vegada que es tanca el pàrquing ens perjudica” perquè “és el que està més ben connectat amb l’avinguda Meritxell i en aquest sentit considera que s’hauria d’ampliar per dotar-lo de més places ja que a parer seu ara “no es treu profit del nivell de places que se li podria treure”. Hi coincideix Rosa Pascuet, presidenta de l’associació de comerciants Riberaygua i Travesseres, que també creu que “ens perjudica” si bé matisa que “l’avantatge és que el barri s’emplena de gent”. “És clar que ens quedarem sense places d’aparcament, però cada comerciant ha de saber aprofitar que vingui molta gent”, sosté. De la seva banda, el vicepresident del col·lectiu, Antoni Miralles, demana que es treballi per donar “una visió comercial” a l’espectacle per tal d’aconseguir que “la gent no només vingui i se’n vagi sinó que es quedi aquí”. D’aquesta manera, suggereix que s’indiqui al turista “què som i què oferim, què es pot comprar aquí i aconseguir que aprofitin l’estada”. “Al final arriba el dia i sempre acabem improvisant”, deplora. Pel que fa a l’aparcament del Parc Central, admet que “cada vegada que es tanca ho patim”, però replica que “prefereixo que vinguin 100.000 persones”.
“Turisme d’autocar”Des del sector hoteler responen amb crítiques al model de turisme que promou un esdeveniment com el que se celebrarà al juliol a la capital. La presidenta d’Autèntics Hotels, Cristina Canut, creu que Scalada Vision “s’associa a un tipus de turisme d’autocar”, “un turisme barat, de poca qualitat” amb “gent que ve de pas i no pernocta aquí”. De fet, assegura que el circ no es tradueix en un augment de l’ocupació hotelera i que els sobren algunes de les entrades que té cada establiment. En aquesta línia, Marc Aleix, president de la Pime, assenyala que “si volem mantenir-nos com a destí barat i de turisme de masses el Cirque és totalment adequat”. Ara bé, “si es tracta de portar gent de qualitat és una altra cosa”, subratlla. “Un turisme de qualitat va totalment en contra del Cirque”, conclou.