FP reconeixerà l'experiència professional per als cursos de microinformàtica i xarxes

La novetat s'aplicarà a partir del curs vinent

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El director d’FP i Serveis Escolars, Joaquim Torredà, que ha fet una visita per totes les aules interessant-se per diferents projectes, ha confirmat que una novetat per al curs vinent serà l’activació dels processos de reconeixement i validació de l’experiència professional (REVEP) en l’àmbit de la microinformàtica i xarxes. Així, tal com ha indicat Torredà, gràcies a aquesta nova via, totes les persones que puguin acreditar una experiència professional de tres o més anys en aquest sector professional podran optar pel Diploma d’ensenyament professional en microinformàtica i xarxes i pel Títol de batxillerat en sistemes informàtics i xarxes.. “Aquelles persones que no tinguin la titulació però hagin treballat un mínim de tres anys podran regular la seva situació”, ha admès.

En relació al nombre d’alumnes, que tal com ha indicat el director d’FP i Serveis Escolars, Joaquim Torredà, “ha anat augmentant amb el pas dels anys”, enguany el centre compta amb 217 inscrits de forma presencial, xifra que suposa un increment del 24,7% respecte a l’any anterior. En relació a aquest increment, Torredà ha matisat que “no és del tot real”, ja que amb el transcurs del curs es redueix la xifra final d’alumnes que finalitzen els estudis.

Respecte al nou Batxillerat Professional esportiu, engegat aquest any, el director d’FP i Serveis Escolars ha detallat que “s’ha iniciat amb 16 alumnes” i ha afegit que d’aquesta manera queda completada la branca formativa, oferint als joves les sortides professionals de tècnic en activitats físiques i esportives, tècnic en activitats de lleure i director de colònies, i a més complementarà les formacions que ofereix l’Escola de Formació de Professions Esportives i de Muntanya (EFPEM) en aquest àmbit.

D’altra banda, Torredà ha confirmat que ja s’està integrant la Formació Professional dins el PERMSEA i, per tant, “tot l’enfocament competencial que estem desplegant en els nous currículums de l’ensenyament obligatori i postobligatori ara arriba a la Formació Professional”. No obstant això, Torredà ha precisat que l’encaix en la Formació Professional haurà de ser “molt més senzill”, ja que tal com ha indicat, “aquests tipus d’ensenyaments preparen per desenvolupar unes competències molt concretes de determinats perfils professionals”.

Quant a possibles noves formacions per als cursos vinents, el director d’FP i Serveis Escolars ha avançat que s’està explorant, conjuntament entre els contactes dels sectors professionals i el Ministeri de Turisme “quines professions de l’àmbit del turisme es podrien anar desenvolupant”. “Per al curs vinent encara no, però els treballs ja s’han iniciat”, ha conclòs.

tracking