Noves activitats amb potencial turístic

Camp tanca l’esdeveniment fent èmfasi en els efectes del canvi climàtic en les destinacions

47556.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El senderisme i el cicloturisme són els dos productes amb més potencial per atraure turistes a Andorra durant els propers anys. Ho va assegurar ahir el director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, en la segona de les sessions matinals de la darrera jornada del Congrés mundial de turisme de neu i de muntanya, que s’ha celebrat al Centre de Congressos de Sant Julià de Lòria. Per atraure aquests turistes, Torres va explicar les diferents accions dutes a terme pel Govern, com ara l’intent de posicionar Andorra com una veritable destinació d’estiu, la realització el 2013 d’un estudi de mercat que va donar com a resultat que els principals esforços s’havien de realitzar a Espanya, França, Alemanya, la Gran Bretanya, Holanda i Bèlgica, i la celebració d’esdeveniments esportius de primer ordre. El 2011 el pressupost d’Andorra Turisme per a aquest capítol va ser de 800.000 euros, una xifra que s’ha elevat fins als 3,4 milions enguany. “De res serveix fer un gran esdeveniment esportiu, si després som incapaços de donar al turista el que ha vist per televisió”, va assenyalar Torres, que va posar com a exemple la realització de proves com la Volta als Ports i La Purito dirigides als amateurs i la senyalització de fins a 21 rutes cicloturistes al país. Respecte al senderisme, va destacar la xarxa de refugis d’Andorra, que permet fer el tomb al conjunt del Principat i la necessitat de posar en valor la vall del Madriu-Perafita-Claror. Torres va recordar que el 10% del territori andorrà està protegit. El director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme va ser un dels ponents de la sessió dedicada a la reacció de les destinacions de muntanya a les demandes dels clients que busquen un estil de vida saludable i actiu. També hi van participar el director de Caldea-Inúu, Miguel Pedregal, que va donar a conèixer la feina del termolúdic, i la directora d’Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI), Imma Jiménez, que va parlar de la Iniciativa Actua. També hi van intervenir Veikko Halonen i Marcelo García Leyenda, que van explicar experiències dels seus països d’origen, Finlàndia i Argentina.

Conclusions del congrésL’impacte del canvi climàtic, els canvis de comportament dels turistes i el creixement sostenible, s’han identificat com els principals reptes de futur del sector turístic en les conclusions de la novena edició del congrés. El director científic del congrés, Cristopher Hinteregger, va valorar molt positivament la temàtica de les sessions i la qualitat dels ponents, i va assegurar que desestacionalitzar el turisme ha de ser un dels principals objectius. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va destacar com a principals reptes del futur del turisme l’impacte del canvi climàtic, “un tema de què no s’ha parlat gaire durant el congrés però on tothom està incorporant canvis a les seves destinacions, perquè és un fet que es produirà”, i va afirmar que “cal potenciar més el turisme d’estiu que d’hivern, perquè amb el canvi climàtic agafarà més pes”. Un altre dels reptes a tenir en compte és el canvi de comportament dels turistes, que cada vegada més busquen hàbits de vida saludables, i va parlar de creixement sostenible. “Ja no és l’hora de fer grans infraestructures en alta muntanya, sinó que cal treure’ls el màxim rendiment i donar a conèixer els racons més verges”.

tracking