Un 43% dels tràmits administratius es podran fer en línia durant aquest 2016

L'objectiu és que els ciutadans i empresaris puguin interactuar amb l'administració sense haver de desplaçar-se

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Així ho ha explicat aquest divendres el ministre d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, davant la comissió legislativa d'Economia i ho ha considerat “un avenç importantíssim perquè simplifica i agilitza procediments i apropa l'Administració Pública al ciutadà”.

La intenció del ministeri és aconseguir que qualsevol tràmit instantani es pugui fer on-line i en el cas de les gestions que requereixen anar a buscar un document com puguin ser el carnet de conduir, la targeta groga o el passaport, es reduirà el temps d'espera als vint minuts i no caldrà tornar un altre dia. A més, a partir del mes de juny entrarà en funcionament un certificat electrònic que permetrà signar documents de manera on-line mitjançant un sistema innovador.

Pel que fa a la prova pilot que es va posar en marxa per analitzar l'horari d'atenció personal a l'edifici del Govern, Alcobé ha explicat que finalitzarà aquest mes de març i encara s'estan analitzant els resultats però el més probable és que no sigui necessari obrir fins a les set de la tarda perquè l'afluència a partir de les sis baixa de forma notable.

tracking