Alcobé vol horaris d’atenció al públic unificats a Govern, comuns i la CASS

L’executiu decidirà en breu si l’amplia més enllà de les 16.30 hores i els instarà a adoptar-lo

47751.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern instarà els comuns i la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) a adaptar els horaris d’atenció als ciutadans al mateix que acabi adoptant el servei de tràmits de l’executiu a l’edifici de Prat de la Creu. Un horari que encara està per tancar i que el Govern decidirà un cop hagi analitzat els resultats de la prova pilot que es realitza des de l’1 d’octubre a la planta baixa de l’edifici administratiu i que acabarà el 31 de març. El que sí que té molt clar l’executiu és que “fins a les set de la tarda no caldrà obrir”. Ho va indicar ahir el ministre d’Administració Pública, Jordi Alcobé, que va comparèixer per iniciativa pròpia al Consell General davant la comissió legislativa d’Economia. “Els primers resultats ens diuen que a partir de les 17.30 hores l’afluència baixa”, va assenyalar Alcobé, que va afegir que “considerem que ha d’estar obert si hi ha més de deu usuaris de mitjana cada 30 minuts”. Abans de la prova pilot, l’edifici administratiu obria de 8 del matí a 16.30 hores de dilluns a dijous i de 8.15 del matí a 14.30 hores els divendres. Des de l’octubre l’horari ha estat de vuit del matí a set de la tarda i des del ministeri s’ha detectat una sèrie de franges horàries on baixa molt el nombre d’usuaris. “No farem res que perjudiqui el ciutadà”, va indicar Alcobé, que va assenyalar que també es tindrà en compte en el nou horari el comportament de l’usuari els divendres i durant l’agost i les vacances escolars. Respecte a l’homogeneïtzació de l’atenció al públic entre Govern, comuns i CASS, el ministre va indicar que “intentarem convèncer-los que adoptin el mateix horari per permetre els ciutadans acabar a l’hora tots els tràmits”. Un cop decidit l’horari d’atenció al públic a l’edifici administratiu de Prat de la Creu, el Govern analitzarà el del servei de tràmits de Prat del Rull. “Segur que hi haurà una evolució”, va indicar el ministre als consellers generals, per afegir que proposarà dues solucions per a aquest edifici. Una passaria per especialitzar els tràmits que es puguin fer en aquest espai i l’altra seria directament tancar el servei d’atenció al públic. “Aquest edifici està a només 200 metres del de Govern, requereix una estructura paral·lela i hi ha una duplicitat”, va indicar Alcobé, que va afegir que “encara no hi ha cap decisió pressa”. A més del futur nou horari a tràmits –Alcobé va indicar que es podria ampliar en mitja o una hora el que es feia abans de la prova–, també es crearà una centraleta telefònica que permetrà agilitzar trucades entre l’Administració i donar una millor atenció en un servei que ha presentat algunes deficiències i duplicitats. Entre les millores que es volen fer, Alcobé va destacar que es vol implantar la cita prèvia per gestions com la renovació del passaport i el carnet de conduir. Es vol que en 20 minuts, el ciutadà els tingui renovats.

LA SIGNATURA DIGITAL ENTRARÀ EN FUNCIONAMENT AL JUNT

Una de les altres grans novetats explicades ahir va ser la creació d’un certificat digital per tal d’autenticar els tràmits on-line de manera personal i intransferible, i que es preveu que estigui operatiu al mes de juny. A la pràctica, es tracta d’una signatura tradicional, però en format electrònic. El funcionament és simple: l’usuari s’identifica al sistema i rep un codi numèric al seu telèfon mòbil que haurà d’utilitzar com a firma. La signatura electrònica servirà per als diferents organismes públics, com ara el Govern, Justícia o la CASS; i en el futur podrà ser adoptat per empreses. El secretari d’Estat d’Administració Pública, Antoni Rodríguez, va destacar també l’alt grau de seguretat d’un sistema elaborat amb les mateixes directives que la Unió Europea i que serà homologable amb països de Sud-amèrica. Es preveu que a finals d’enguany o principis de l’any que ve el sistema permeti obrir un comerç a través d’internet i, a més llarg termini, fins i tot emetre el vot en unes eleccions. Segons càlculs del ministeri d’Administració Pública, l’objectiu és que aquest any s’arribin a efectuar 55.000 tràmits on-line, dels 128.000 que els ciutadans realitzen en total amb el Govern i comuns, i que el 60% de les diferents gestions també siguin realitzables electrònicament. L’horitzó és que tots els tràmits es puguin fer per internet. Per Alcobé suposa “un avenç importantíssim perquè simplifica i agilitza procediments i apropa l’administració al ciutadà”.

tracking