Predisposició de la CASS a estudiar un horari d’atenció unificat amb Govern i comuns
Rascagneres manifesta que el consell d’administració “ho valoraria” sempre que la mesura anés a favor dels assegurats
El president del consell d’administració de la CASS, Jean Michel Rascagneres, va indicar que malgrat que a dia d’avui se li fa difícil donar una posicionament a favor o en contra, “Si s’arribava que totes les administracions ho decideixen, per què no?”. En aquest sentit va indicar que creu que “no hi ha res que ho impedeixi”, però que evidentment caldria “veure si realment millora el servei o no”. Així doncs, va recordar que a dia d’avui la CASS ja obre fins a les 16 hores i que el ministre va admetre que a partir de les 17.30 hores l’afluència baixa de manera considerable. Amb tot, va deixar clar que “el consell d’administració ho valoraria”. I és que precisament un dels objectius que s’ha fixat el nou president del consell d’administració de la parapública i que va fer evident en una roda de premsa la setmana passada és aconseguir una millora en el servei d’atenció al públic. Així, més enllà del tracte, els canvis també podrien passar per una modificació dels horaris si hagués de servir perquè els afiliats tinguessin un millor servei. “Ara no puc dir ni si hi estic a favor ni en contra, però si va a favor dels assegurats segur que seria un sí. Ara mateix l’únic que em preocupa és això”, va remarcar Rascagneres, que va admetre que “estem treballant molt amb aquest tema d’atenció a l’usuari i, per tant, és un dels temes que hi ha sobre la taula”. Precisament, va avançar que amb aquest objectiu des de la mateixa CASS ja s’ha començat a plantejar la possibilitat de remodelar els horaris, especialment a la franja del migdia. “Estem remodelant els torns per l’hora de dinar perquè és el moment que ve més gent”, va afirmar. Cal recordar que Rascagneres va explicar que el 93% dels usuaris que passen per la CASS s’atenen entre les 10 del matí i les 3 de la tarda, amb un temps d’espera, de mitjana, d’entre 9 i 17 minuts. La proposta d’establir horaris unificats a les diferents administracions la va posar sobre la taula Jordi Alcobé divendres passat. La intenció del Govern és instar els comuns i la CASS a adoptar el mateix horari que finalment s’estableixi al servei de tràmits de Prat de la Creu per tal que els usuaris puguin acabar a l’hora tots els tràmits. Amb tot, no s’ha decidit encara quines serien les hores d’atenció al públic, ja que la prova pilot que s’ha iniciat al Govern finalitza a final de mes. Serà llavors quan l’executiu valorarà els resultats i farà una proposta d’horari. El que sí que va deixar clar el responsable d’Administració Pública és que no serà necessari obrir fins a les set de la tarda, ja que hi ha poca afluència i es creu que s’ha d’obrir si hi ha més de 10 usuaris cada 30 minuts.
EL RAONADOR, SATISFET QUE S'INCORPORI UN MEDIADOR
El president de la parapública va anunciar la setmana passada que la CASS incorporarà un mediador per recollir les queixes dels afiliats. Una mesura que, a l’espera que es faci realitat, satisfà el Raonador del Ciutadà, Josep Rodríguez, que va posar de manifest que “tot el que vaig a favor de l’afiliat ja em sembla bé”. Precisament el darrer informe de la institució –que s’ha de presentar al Consell els propers dies– recollia una queixa col·lectiva que suma les de diverses persones que han acudit al Raonador durant el 2015 amb la mateixa denúncia: el tracte que han rebut per part de funcionaris de la parapública. Rodríguez va assenyalar que fins que no presenti l’informe davant dels consellers generals no pot revelar quants ciutadans li han formulat aquesta queixa però que, en qualsevol cas, es tracta d’un número “significatiu” que posaria de manifest que “alguna cosa no funciona”. Però Rodríguez també va assenyalar que en cap cas es pot generalitzar que el problema no són tots els funcionaris però que “el que acaba passant és que tots acaben rebent aquesta mala imatge i això és trist, perquè fas la feina el millor que saps però el del costat ho acaba espatllant”. El Raonador va celebrar que la CASS impulsi mesures per tal de millorar el funcionament. “Esperarem els resultats però en principi em sembla molt bé”, va concloure. Rodríguez va atendre una vintena de queixes més relacionades amb la CASS però per desacords amb decisions de tipus mèdic per baixes o invalideses.