Budzaku descarta fer dues Andorra a Taula
En lloc de l’edició de primavera celebrada els darrers anys hi haurà una nova ruta de tapes
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va respondre a les crítiques de part dels restauradors participants a les jornades gastronòmiques Andorra a Taula, en les quals asseguraven que l’ens havia retirat la subvenció de 20.000 euros a la mostra per falta de compromís amb la cuina del país. Budzaku va afirmar que en els darrers quatre anys van invertir un total de 228.960 euros en diferents canals i vies de promoció de l’esdeveniment. A partir d’ara l’Andorra a Taula només se celebrarà un cop l’any, en considerar-se que repetir-lo anualment “crema el producte”. Una visió compartida també per la Unió Hotelera d’Andorra, l’entitat organitzadora. Així doncs, es realitzarà únicament al novembre, emmarcada en el context de l’Andorra Shopping Festival. Budzaku va detallar que només en les dues edicions de l’any passat van invertir 55.754 euros. Aquests diners es van dividir en diferents conceptes. D’una banda, 15.228 van destinar-se a la promoció de restaurants andorrans en aparicions al programa televisiu Cuines, de Televisió de Catalunya. Uns 14.000 euros en campanyes de comunicació online de les jornades gastronòmiques, 4.400 euros més en publicitat interna i uns 22.000 euros més en aportacions a la Unió Hotelera d’Andorra per a despeses d’organització. Sumant les vuit edicions realitzades entre el 2012 i el 2015, el total és de 228.960 euros.
Ruta de tapes“Hi vam destinar un pressupost important i havíem de rendibilitzar-lo”, va emfasitzar el gerent, que creu que el model que s’ha seguit fins ara no era prou profitós. “Conceptualment l’Andorra a Taula es va crear per donar pes als mercats de proximitat i per nosaltres seria més coherent fer-ho només al novembre, coincidint amb l’Andorra Shopping Festival”. Des de l’ens es troba més adient buscar una idea diferent per a la primavera, i l’aposta escollida és una ruta de tapes. Una proposta que “fa anys que es realitza en molts llocs” i que “encaixa més amb el que busquem”, va analitzar Budzaku. “L’Andorra a Taula engloba moltes coses i ara volíem originalitat en un altre tema”, va reflexionar. Aquesta nova ruta, de la qual s’estan acabant de polir els detalls, es realitzaria entre el maig i el juny, coincidint d’una manera que encara no s’ha acabat de concretar amb el festival Jambo Street Music. Malgrat que no hi ha tots els restaurants confirmats ja s’ha trobat un patrocinador que, a la pràctica, servirà per cobrir les despeses d’organització de la Unió Hotelera. Amb quasi tota probabilitat aquesta empresa serà Estrella?Damm. D’altra banda, des d’Andorra Turisme es va traslladar a la Unió Hotelera la possibilitat de plantejar dues propostes noves que acabessin de complementar l’oferta gastronòmica primaveral. Per un costat, l’elaboració per part dels restaurants d’uns menús gastronòmics i, per l’altre, la creació de plats de temporada. Però no n’han sabut res més: “La Unió Hotelera no ens ha donat resposta i no sé per què. Si hi ha restaurants que no poden encaixar en la ruta de tapes aquestes dues alternatives considerem que eren prou bones, però no les han desenvolupat i ara ja és massa tard per començar-les enguany”, va lamentar Budzaku, que tot i això va destacar que amb l’entitat tenen una “relació excel·lent”.