Budzaku defensa el Red Music i aposta per repetir-lo
El gerent d’Andorra Turisme afirma que per organitzar el festival s’hauria de renunciar a algun altre esdeveniment i que no és possible
“Avui no podem sacrificar res per fer-lo”, va afirmar, i “mentre no hi hagi més pressupost no hi pot haver Red Music”. Budzaku va assenyalar que no hi ha res irrenunciable a la llista d’esdeveniments amb finançament de l’empresa pública i renunciar a quelcom seria l’única manera de poder organitzar un nou Red Music. “Una part important és per al Cirque però no pots deixar d’aprofitar l’oportunitat de tenir el Tour de França, que fa cinc anys que el ministre està al darrere i és un mèrit. I els 650.000 euros que ens gastarem en el Tour són intocables.” De la mateixa manera, va continuar el màxim responsable d’Andorra Turisme, la companyia ha d’invertir en la Copa del Món d’esquí o en el Mundial de BTT. “Aquest tipus d’esdeveniments no els podem tocar, tampoc la comunicació, perquè és imprescindible per tenir èxit al mercat”, va insistir. La primera edició del Red Music, l’any 2014, va estar envoltada de dubtes. El ritme de venda d’entrades els dies precedents era inferior al previst i això va obligar a modificar tarifes. Budzaku va admetre que hi va haver errors de comunicació per inexperiència. “Vam començar una cosa que no teníem l’experiència suficient per valorar quin timing i quins mitjans eren necessaris per fer-lo atractiu”, va reconèixer, i “vam cometre l’error de comunicar molt tard, vam anar amb presses i vam pecar d’innocència per l’èxit del Cirque”. No obstant això, va defensar el resultat. “Finament vam arribar a uns números dignes. Teníem fins a 2.300 persones quan la capacitat màxima eren 2.400.”
L’escenari multifuncional“Nosaltres som una empresa de màrqueting, de promoció, fa tres o quatre anys que fem d’altres coses com són espectacles, i necessitem un espai”. Budzaku es va referir al projecte de recinte multifuncional, per al qual ja s’ha aprovat una primera partida pressupostària d’1,1 milions, per assenyalar que el que es busca és un espai original que també pugui acollir propostes originals com el Cirque du Soleil –“un espectacle a l’aire lliure no es fa en cap altre lloc d’Europa”, va remarcar– o com ho va ser el Red Music Festival. “Era un mix amb el tema del vi, en un lloc emblemàtic com és el Consell General i amb uns artistes que agafen un target molt específic, les persones de més de 40 anys”, va recordar el gerent d’Andorra Turisme. Budzaku va insistir a destacar les bondats d’una fórmula que “m’agradaria tenir la possibilitat de repetir per demostrar que és un bon esdeveniment i que funciona. Faríem una comunicació diferent perquè tot en aquesta vida és experiència”. Ara per ara, però, es tracta només d’un desig.
UN ESCENARI AMB UNA OFERTA CLARA SOBRE QUÈ PODRÀ ACOLLIR
Per al recinte multifuncional hi ha una primera partida però encara resta pendent definir la ubicació. “S’han mirat llocs diferents però és un tema que es porta des del Govern”, va assenyalar Betim Budzaku. Hi ha alternatives, va continuar, però limitades per l’orografia. En tot cas, “no és un tema que generi inquietud o urgència, és un valor afegit amb tot el que estem fent i que, per manca d’un lloc d’aquestes característiques, hi ha moltes coses que no podem fer i això ho hem de solucionar”. En aquest sentit, va asseverar que la prioritat és definir l’oferta que podrà acollir. “No farem el lloc i després ja mirarem què podem fer-hi”, va assegurar. I quines propostes s’hi plantegen? El gerent d’Andorra Turisme no ho concreta. L’objectiu, en tot cas, és que tingui la capacitat de generar visitants i Budzaku també va avançar que en algun moment s’haurà de plantejar un futur post-Cirque du Soleil. “En algun moment haurem de buscar una altra cosa i no és fàcil”, va dir. Tot i això, va voler deixar clar que “no sentencio Scalada, ni de bon tros, però hem de tenir aquesta capacitat de preveure demà què podem necessitar”.