Mil llits més en els apartaments turístics

Les empreses que gestionen aquest tipus de pisos arriben a les 50

48165.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Es troben en 1.962 apartaments, que pertanyen a una cinquantena d’empreses. S’entén per apartament turístic el que es lloga sense estar en un bloc destinat exclusivament a aquest ús. Un increment que s’explica per la tasca del Govern, iniciada fa dos anys aproximadament, de regularitzar aquests pisos i que estiguin gestionats per companyies. L’augment però, no inquieta els hotelers. El portaveu de la Unió Hotelera d’Andorra, Oscar Julian, creu que “hi ha una part del sector que demanda aquests serveis” i que formen part “d’un altre nínxol de mercat”.

Menys places en totalLa pujada de places en pisos turístics contrasta amb el descens del nombre total de llits en el global de les diferents tipologies d’allotjaments, que baixa en uns 400. És el tercer any consecutiu que es produeix aquesta situació. El total de places disponibles a tot el país passa de les 45.000, segons Estadística. Un nombre que el portaveu de la Unió Hotelera considera excessiu: “o hi ha molt poca demanda o hi ha massa oferta”. Julian va més enllà i indica que “tot i que l’objectiu és intentar trobar més demanda potser ens hem de plantejar cap a on anem i establir el model per d’aquí a 20 anys”. Tot i que la temporada d’hivern s’entreveu que ha estat molt positiva, el portaveu valora que “amb el total de places que hi ha avui, la mitjana d’ocupació del total de l’any no és prou alta”, afirmant que “quatre mesos de feina no donen per menjar tot l’any”. Pel que fa al nombre global d’hotels, se situa en 170, quatre menys que el 2014. Sant Julià és la parròquia que més va acusar el descens, amb dos establiments menys, i es queda amb 8. Les que en tenen més són Canillo i Encamp, amb 49 cadascuna. A banda, també es van comptabilitzar 29 apartaments turístics, 23 aparthotels, 10 hostals i residències, i 7 pensions.?

TURISME ASPIRA A UN 3,5% MÉS DE VISITANTS A L'ESTIU

Andorra Turisme s’ha marcat com a objectiu portar al país un 3,5% més de visitants aquest estiu respecte al 2014, el que suposaria un increment de quasi 32.000 persones. Així ho van explicar ahir el seu gerent, Betim Budzaku, i el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, en la presentació de la campanya d’estiu de l’empresa que compta amb un pressupost de 2.141.000 euros –uns 20.000 euros menys que l’any passat– i que es va iniciar el 15 de març i s’allargarà fins al 30 de setembre. “A l’estiu és on tenim més marge per créixer, però també és més complicat perquè la gent vol platja”, va explicar Camp. El gruix del pressupost de la campanya es destina a la celebració d’esdeveniments esportius, que s’emporten 1,8 milions. A més del Tour, hi ha el campionat del món de trial o la copa del món de BTT, entre altres. L’augment de visitants previst és molt inferior al 19% assolit el 2014, qualificat “d’excepcional per molts factors” pel ministre. Per arribar a l’objectiu marcat, la promoció se centrarà en el Cirque du Soleil, un espectacle que des d’Andorra Turisme creuen que ajuda a diferenciar-se d’altres destinacions de muntanya i, a la vegada, atreu visitants de dos o tres dies. El creixement més important de turistes preveuen que sigui al juliol, especialment per l’arribada del Tour de França. Per nacionalitats, els principals esforços publicitaris i comunicatius se centren en el públic espanyol i en els visitants francesos, dels quals se n’esperen un 4,5% més. En aquests dos casos l’objectiu és fidelitzar un públic que ja coneix el país i les seves característiques com a destí turístic. A més, enguany hi haurà també una especial atenció a captar nous visitants. En concret, d’Anglaterra, Irlanda, Bèlgica, el sud dels Països Baixos i les regions més potents econòmicament de l’oest d’Alemanya. En aquests territoris la voluntat és donar a conèixer el país a base de campanyes on-line, aprofitant que estan connectats amb vols de baix cost amb l’aeroport de Barcelona.

tracking