Cap venda de cotxe elèctric des que va començar l’any

Entre gener i febrer no s’ha venut cap cotxe 100% elèctric i, per ara, tan sols repunten els automòbils híbrids endollables

48188.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Durant tot l’any 2015 es van vendre 3 vehicles 100% elèctrics, mentre que els dos primers mesos d’aquest any encara no s’ha registrat cap operació amb cotxes d’aquest tipus. “La gent només veu el valor de la compra i no veuen els beneficis que li poden aportar”, assegura Calvis, que afegeix que “com que la diferència de preu és bastant important entre un cotxe normal i un d’elèctric la gent encara no es decideix”. També Daniel Estragués, del concessionari Toyota Motors, admet que “la venda està sent fluixeta”, amb tot, assenyala que els híbrids sí que funcionen “malgrat que encara hi ha poca cultura, falta informació. La gent no sap com funciona exactament i es pensen que s’han d’endollar”. Així, remarca que en la gamma híbrida “els Lexus els venem bé i en el cas de Toyota n’hi ha diversos d’híbrids però es venen poc”. Si es repassen les dades de matriculacions de l’AIVA mostren que els dos primers mesos de l’any 2016 ja s’han venut sis vehicles híbrids endollables, dos més que els 4 que es van vendre en tot el 2015. “L’evolució és positiva”, afirma Estragués.

Pla EngegaUna tendència que s’espera que pugui millorar amb l’entrada en vigor de la nova edició del pla Engega (està contemplat al pressupost que va entrar en vigor ahir i s’allargarà fins al 2018) que està encarat, sobretot, a fomentar la compra de vehicles elèctrics i híbrids endollables. I és que el Govern pretén que en tres anys el parc de vehicles elèctrics s’incrementi de 500 unitats. És per aquest motiu i sent conscients de l’elevat preu de compra, que l’executiu aportarà 8.000 euros d’ajuda en el cas dels turismes (si es tracta de furgonetes o camions l’ajuda arribarà a 10.000 euros), uns diners que es completaran amb 1.000 euros més per part dels concessionaris, tant per als turismes com per a les furgonetes i camions. Pel desballestament es donaran 1.500 euros, la meitat a càrrec del Govern. “Si les ajudes són suficientment importants perquè la gent es decanti per fer la compra d’aquest vehicle, servirà per arribar al volum de matriculacions que voldria el Govern”, exposa Calvis. Des del seu punt de vista, el vehicle elèctric “en un país com el nostre és un cotxe ideal”, ja que “són cotxes petits, no contaminen, pels trajectes que fem endollant-lo una nit en tindràs prou”. Així va indicar que “són cotxes ideals per fer trajectes petits, però si has de fer molts quilòmetres ja no en tens prou”. En aquest cas, va posar en relleu el cas dels híbrids endollables. “Els pots fer servir per a tot ús i tens tant electricitat com gasolina o gasoli”, explica. D’altra banda, Estragués també posa en relleu el fet que al país hi ha molts compradors de vehicles híbrids que busquen models 4x4. “Andorra és un país de neu i volem 4x4”, apunta, indicant que a partir del setembre disposarà del model del Rav4 híbrid i confia que “es vendrà molt més”. Per ara, “tenim demanda de Lexus, quasi tot el que venem és híbrid i 4x4”. Les ajudes previstes pel Govern no són l’únic incentiu que es preveu per incrementar la presència de vehicles elèctrics. Els comuns també s’han compromès a contribuir i per ara ja s’està treballant en la creació d’una targeta d’aparcament especial per aquest segment de mercat. La voluntat és que els titulars d’aquests cotxes puguin estacionar fins a dues hores gratuïtament a les zones blaves. Per ara s’està estudiant quina seria la millor fórmula per implantar-la i que es pogués utilitzar a totes les parròquies. Si es poden complir les previsions de les corporacions, la targeta estaria disponible a final d’any.

tracking