El PS s’oposa a tenir l’heliport a Encamp per la proximitat a la Cabeca
Torres confirma que el terreny “compleix amb molts dels paràmetres que volíem com a Govern”
Tal com va publicar el Diari, el Govern està estudiant la viabilitat d’un solar que hi ha entre la central de FEDA i una formigonera a la sortida del túnel de les Dos Valires. Justament un emplaçament que a parer dels socialdemòcrates “xoca completament” amb la proposta que preveu desenvolupar els terrenys que van des de la rotonda d’accés a la boca est del túnel de les Dos Valires fins més enllà del punt rodó de l’antic càmping Europa, on està previst que s’hi construeixi una zona residencial i un parc amb empreses, comerços, hotels i locals d’oci. El conseller del PS a Encamp, Joan Sans, va alertar que la notícia de la proposta sobre l’heliport a la parròquia “ens preocupa moltíssim per la proximitat amb la Cabeca, ja que en el futur projecte s’hi preveu una zona residencial prou important”. D’aquesta manera, “tenim el mateix argumentari que ha servit per justificar que no es fes a altres llocs”, va apuntar en referència al fet que s’hagin desestimat els terrenys del Patapou i la Comella per l’oposició veïnal que va suscitar arran dels riscos i les molèsties que suposaria construir una infraestructua d’aquestes característiques a prop d’una àrea urbanitzada a conseqüència del sobrevol dels aparells. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va confirmar ahir a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres que l’executiu té sobre la taula els terrenys que hi ha a prop de FEDA perquè “compleix amb molts dels paràmetres que nosaltres com a Govern volíem com és la centralitat”. Un altre dels avantatges de l’emplaçament és que està allunyat del centre urbà, justament un dels aspectes que ha aixecat més polseguera en els casos precedents i que han convertit l’heliport en una qüestió molt controvertida. En aquest sentit, Sans va replicar que “l’argument que està lluny d’una zona urbanitzada ara és cert, però hi ha un projecte d’urbanització en marxa”. El macrocomplex de la Cabeca es troba actualment en espera de l’autorització definitiva del Govern, el darrer tràmit que manca per poder iniciar les obres. L’executiu està en espera de rebre la documentació complementària que falta per part dels promotors per poder “acabar de completar el projecte de la Cabeca després de la tardor” d’aquest any, segons va revelar al gener el mateix ministre Torres. I va afegir: “de seguida que rebem la informació que se’ls demana li donarem la màxima celeritat”. És per això que el PS troba estrany que es prevegin uns terrenys propers a la Cabeca per fer-hi l’heliport. Segons Sans, “o bé el ministre d’Ordenament Territorial no sap que allà s’hi preveu un pla d’urbanització que fa temps que està aprovat o bé el comú té interès que la Cabeca no es desenvolupi malgrat que fins ara han dit el contrari”. Així mateix, va subratllar que “les administracions han d’aportar informació sobre aquesta qüestió per saber de quina ubicació exacta parlem”. Torres va dir desconèixer si la d’Encamp “és la ubicació ideal” però va defensar que “el que sí que tenim clar és que [el terreny] ha de complir amb un seguit de requisits” i va assegurar que el que hi ha a la sortida d’Encamp del túnel de les Dos Valires compleix amb condicions com la de la poca distància del centre comercial del país. Amb tot, va recalcar que “no s’ha estudiat amb concreció”. Torres, a més, va negar que hagi rellevat el ministre de Transports, Jordi Alcobé, com a responsable de la construcció de la infraestructura. “La competència és del ministre Alcobé”, va afirmar, però va destacar que “en tots els projectes tots els ministeris col·laborem transversalment”.