L’escola de pilots d’avió obrirà al setembre
L’Andorra Aviation Academy tindrà un conveni amb una aerolínia que farà que els estudiants tinguin feina assegurada
L’Andorra Aviation Academy, l’escola de pilots d’avions de passatgers que s’està gestant al país, ja té data d’inici dels cursos. Serà aquest setembre, amb un itinerari de dos anys i el conveni a punt de signar-se amb una aerolínia que permetrà als alumnes tenir feina pràcticament assegurada un cop acabin els estudis. Per al curs 2017-2018 es preveu l’inici del bàtxelor, de tres anys de durada i amb convalidació de grau universitari segons el pla Bolonya. L’escola de pilots d’avió d’Andorra té ja gairebé totes les certificacions a punt de l’EASA, l’Agència Europea de Seguretat Aèria, l’organisme que regula els permisos de les escoles de vol al continent. “Serem la catorzena escola del món amb certificació EASA i el sisè país a tenir-la”, explicava Ramon Ginesta, president d’Andorra Air Service, una de les dues empreses que han engegat el projecte. L’inici serà al setembre. Malgrat que estan treballant amb el Govern i la Universitat d’Andorra per crear un títol d’estat amb homologació del pla Bolonya que durarà tres anys, “per demanda expressa d’una aerolínia farem un curs de dos anys”, assegura Ginesta. “La nostra filosofia és cobrir les necessitats de les companyies aèries en termes de llicències i de mercat”, reconeix Stéphane Larrieux”, de Global Aviation Business, l’altra empresa implicada en els estudis. És a dir, formar nous pilots adaptats a allò que les empreses demanden i que, segons apunten, moltes vegades no acaba de passar.
A Andorra i Estats UnitsEl primer any es farà la formació teòrica a la Universitat d’Andorra, i en el segon els estudiants es desplaçaran a la Florida Flyers Flight Academy d’Estats Units per realitzar les pràctiques, amb avions reals. A més, també podran fer tests en els simuladors oficials d’Airbus, a Tolosa (França), amb els professors de l’acadèmia andorrana. Quan acabin tindran el títol de pilots comercials nord-americà i hauran de tornar a Tolosa a fer l’examen de convalidació per al reconeixement europeu. Per a aquest itinerari ja tenen prop d’una desena d’inscrits, amb el mínim imprescindible “quasi cobert”, i el màxim de places seran 20. Si hi ha prou demanda, al febrer de l’any que ve iniciaran una segona tanda d’aquests estudis. El preu dels dos anys serà d’uns 85.000 euros, mentre que el bàtxelor pujarà a vora 110.000 euros. “És menys que en la majoria d’acadèmies, que se’n va cap als 120.000 euros el curs de dos anys”, apunta Ginesta. Per al curs 2017-2018 preveuen poder començar el bàtxelor de tres anys. La diferència respecte al curs de dos anys és que, a primer, s’hi introdueix currículum relacionat amb la gestió de companyies aèries, una matèria que pot ser útil per als futurs pilots, ja que els dóna una sortida laboral en cas que per problemes mèdics no poguessin pilotar.