Carril bici, dels túnels de Sant Antoni a la rotonda d’Anyós

Aquesta setmana s’han licitat dos trams més entre Sant Julià i la frontera

48561.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Aquesta mateixa setmana el Govern ha licitat dos trams de la CG1, entre Sant Julià i la frontera, on s’habilitaran carrils per a ciclistes. Paral·lelament, ja es treballa per millorar altres punts conflictius del país, com són la zona de la Massana que va dels túnels de Sant Antoni fins a la rotonda d’Anyós. L’any 2014 es van adjudicar els primers projectes específics de carril bici a les carreteres generals, els quals preveuen Sant Julià, Escaldes, la Massana i Ordino. Un any abans, aquesta tasca va tenir els seus primers passos amb el repintat d’alguns trams viaris per encabir vorals majors als preexistents. S’aconseguia, així, guanyar mig metre de voral. Actualment tota la tasca de creació s’ha accelerat, coincidint amb l’arribada el mes de juliol de la cita mundial més important de l’esport de dues rodes, el Tour de França. Per poder ser exemple del que es potencia, aquesta mateixa setmana el Govern ha aprovat la licitació de les obres del carril bici i l’adaptació dels vorals a la CG1, la carretera d’entrada al país des d’Espanya o, en altres paraules, la primera que veuran els ciclistes professionals en l’etapa del Tour andorrana i també la més transitada pels cicloturistes. Aquest carril bici anirà entre el centre comercial Punt de Trobada i la rotonda d’accés a l’EDAR sud, i és “el primer específicament dedicat a l’adaptació dels vorals de les carreteres generals’, destaca el Govern. Estarà enllestit en sis mesos. En paral·lel, la setmana passada es van licitar les obres del carril bici de la plaça Laurèdia fins a la rotonda del riu Auvinyà en sentit descendent. Però la tasca d’adequació de les carreteres generals només ha fet que començar. L’orografia de la xarxa viària anirà canviant els propers anys. Les obres que s’estan fent a la sortida de Soldeu, el tram proper a la nova rotonda de Ransol o els eixamplaments a la CG3 entre la Cortinada i el Serrat ja preveuen vorals específics per als ciclistes. Així mateix, informa el Govern, ja es treballa per actuar a punts considerats “els més conflictius”, com són la zona massanenca entre els túnels de Sant Antoni i la rotonda d’Anyós. És l’única opció per moure’s entre la Massana i Escaldes per als ciclistes, de marcada perillositat pel seu pendent, per ser una carretera ràpida i també pels canvis de lluminositat que comporten els túnels. La licitació de les obres per adequar-hi aquest carril per a bicicletes es durà a terme durant aquest any. El guany d’espai per a carril bici que s’està aplicant a diversos punts viaris del país està previst al Pla Sectorial de Carreteres Generals aprovat per l’executiu el març de fa un any.

ELS ACCIDENTS DE CICLISTES ES DOBLEN

L’augment de ciclistes a la car­retera també comporta més preocupació per la seva seguretat. I les dades sobre accidents confirmen aquest sentiment. Les xifres facilitades per la policia mostren que l’any passat es van doblar els accidents de trànsit amb ciclistes implicats. Se’n van atestar un total de quinze, pels set del 2014. Així mateix, l’any 2013 també se’n van comptabilitzar set, i el 2012 sí que va ser més similar a l’any passat, amb onze. Els quinze accidents de ciclistes de l’any passat, i tenint en compte els 981 que hi va haver durant tot l’any de totes les tipologies, comporten que de cada 100 accidents, l’1,5% té una bicicleta implicada. Actualment, una plataforma de ciclistes està elaborant un recull de punts negres a la xarxa viària que vol fer arribar a les autoritats perquè hi actuïn.

tracking