Facturació a l’alça per la presència de l’FNAC
Pyrénées confia créixer un 20% en tres anys per la presència d’una marca que està considerada un pol d’atracció
“L’FNAC està considerada als centres comercials una botiga que atreu, que fa arribar les persones, amb la qual cosa tot el magatzem es veurà beneficiat per la seva presència”, remarca el director dels grans magatzems Pyrénées, Borja Escribano. L’empresa té una projecció econòmica que passa perquè en tres anys la facturació creixi un 20% a conseqüència de la presència de la franquícia de la companyia francesa. Un augment prou significatiu que s’atribueix a aquest poder d’atracció de clientela que té l’FNAC per característiques com ara que “en llibreria dóna una quantitat de referències a disposició dels clients que nosaltres no podríem tenir. Tot això ha de ser un motiu perquè els clients arribin a Pyrénées”, hi afegeix Escribano. L’aterratge de l’FNAC als grans magatzems de la capital es donava a conéixer ara fa uns dies. Escribano va revelar que els contactes són antics i previs a la seva arribada a la direcció de l’establiment, ara fa tres anys. Van quedar en stand-by però amb la seva incorporació es van reprendre i “finalment hem trobat la solució per integrar les dues empreses en un concepte de franquícia”, un model que no és desconegut per al grup empresarial andorrà. El directiu considera que s’assoleix un benefici mutu amb aquesta unió “dels avantatges de la marca FNAC amb tota la potència que té amb la representació i el reconeixement de marca que té Pyrénées a Andorra”. El calendari amb el qual es treballa passa perquè la botiga FNAC –que ocuparà tota la planta del subsòl de l’establiment– es pugui obrir al juliol, coincidint amb la temporada d’estiu i l’ increment dels turistes. No obstant això, Escribano va assenyalar que tot dependrà del ritme de les obres que s’han de dur a terme. Amb l’FNAC, Pyrénées deixarà de tenir els departaments d’electrònica i llibreria propis i també es deixaran de vendre alguns articles de papereria. Tots aquests productes es comercialitzaran sota el paraigua de l’ensenya francesa. Els treballadors que ara formen part d’aquests departaments –una trentena– “s’integraran al món FNAC però seguiran sent personal de Pyrénées”. Tanmateix, se’ls donarà la formació específica “perquè la cultura FNAC és diferent a la nostra”. Escribano va augurar que “segurament en un futur pròxim la plantilla de l’FNAC-Pyrenées necessitarà noves incorporacions”. Tanmateix, va indicar que, per espai, l’establiment serà petit en comparació amb d’altres FNAC, però que l’empresa “ja té d’altres botigues d’aquesta mida”.
Un benefici per al paísEl màxim responsable de l’establiment comercial va indicar que l’aterratge de la multinacional comportarà un benefici global: “És molt important per al país perquè li dóna una oferta més profunda de la que podem tenir ara mateix.”