El Govern assegura que amb l'estació d'autobusos s'ha actuat "amb tota transparència"

Torres es mostra sorprès per les crítiques del Col·legi d'Arquitectes

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Torres ha assegurat que s'ha actuat "correctament, obertament i amb tota transparència". Torres ha defensat que no s'ha fet un concurs d'idees perquè "no es començava de zero" sinó que era "una segona fase d'un mateix projecte", iniciat amb la construcció dels vials del Prat del Rull. Així, s'ha procedit d'aquesta manera per una qüestió d'agilitat, perquè en cas contrari "haguéssim hagut de parar l'obra dels vials i segurament no ho tindríem a finals d'aquest any, sinó a finals del vinent". El ministre també ha remarcat que no tots els arquitectes estan d'acord amb la manifestació dels representants del col·legi, i ha atribuït les crítiques al fet que el col·legi compti amb una nova junta.

Jordi Torres ha dit, en declaracions a l'ANA, que el procés de construcció de l'estació d'autobusos s'ha fet correctament, i que des del Ministeri sempre s'ha mantingut la porta oberta al Col·legi d'Arquitectes. En aquest sentit, ha indicat que no fa massa temps que van mantenir una reunió i que fins i tot es va parlar de tirar endavant un conveni de col·laboració per a futurs concursos d'idees i licitacions d'obres. Per tant, nega cap "prepotència" per part del Govern, i ha explicat que es va optar per fer una segona fase del mateix projecte -el vial del Prat del Rull- perquè "els enginyers tenen també la competència de fer instal·lacions de transports" i per tal que la infraestructura pogués estar enllestida el més aviat possible.

Per aquest motiu, es va optar per no fer un concurs d'idees, ja que quan va sorgir la possibilitat de fer l'estació d'autobusos en aquest emplaçament, el vial ja s'estava construint. Es va optar per no acabar-lo i aprofitar el mateix vial per fer les andanes, els pilars i la cobertura del riu. Precisament en aquest últim fet, Torres ha dit que com que és un projecte d'interès nacional, "per això podem cobrir una part del riu, tal com s'ha pogut fer per exemple a la plaça de la Rotonda". A més, el titular d'Ordenament Territorial ha dit que seguint aquest procés també hi ha hagut un estalvi econòmic, però que sobretot s'ha procedit així per agilitzar les obres i que l'estació pugui ser una realitat a finals d'any. "Hem intentat ser àgils perquè ja és hora de fer projectes i tirar les coses endavant", i ha assegurat que quan un projecte parteix de zero, com podrà ser l'heliport nacional, sí que es farà un concurs d'idees.

A més, el ministre ha defensat que el projecte compleix tots els aspectes en matèria mediamiental, s'ha parlat amb el sector de transports per atendre les seves demandes, s'ha fet una presentació pública del disseny i s'han afegit plaques fotovoltaiques responent a la política energètica que impulsa el Govern. Per tot plegat, Torres considera que "serà un dels projectes cost-benefici per a l'Estat més importants d'aquesta legislatura".

Pel que fa a les crítiques per part dels arquitectes, el ministre lamenta que s'ho hagin pres d'aquesta manera, i que "si han d'emprendre algun tipus d'acció legal, que facin el que creguin convenient per defensar els seus drets". En tot cas, el titular d'Ordenament Territorial ha assegurat que "nosaltres en cap cas hem volgut vulnerar els drets dels arquitectes".

Finalment, Torres també ha volgut posar en dubte que tots els membres col·legiats estiguin d'acord amb la manifestació dels representants del col·legi, i considera que si emprenen accions legals les hauria de validar una assemblea. També ha assenyalat que el Col·legi d'Arquitectes té una nova junta, motiu pel qual creu que han sorgit les crítiques.

tracking