El Govern garanteix que el correu ‘andorra.ad’ està protegit contra atacs
Revela dos incidents a la web de FEDA, però
no van ocasionar pèrdua o fuga de dades
Una de les preguntes formulades per Naudi fa referència a l’estat de la seguretat del domini andorra.ad. En aquest sentit, el ministre i president del consell d’administració d’Andorra Telecom, Jordi Alcobé, precisa que s’ha de diferenciar entre el domini andorra.ad, que és el que redirigeix al portal turístic www.visitandorra.com, i correu.andorra.ad. Sobre el primer, “la seguretat d’aquest portal s’adapta contínuament a la realitat tecnològica i les noves amenaces”, indica el ministre, i no va ser una de les 19 víctimes de l’atac cibernètic del 31 de desembre. Amb referència a correu.andorra.ad, Alcobé també assegura que “no presenta cap vulnerabilitat coneguda” i que la seguretat del servidor de correu està sotmesa a un procés continu de revisió i millora. Per exemplificar-ho, el ministre indica que l’1 de març es va donar a conèixer que s’havia descobert una nova modalitat d’atac informàtic –Drown Attack– i que el 10 de març ja s’havien actualitzat totes les mesures perquè el servidor no en pogués ser víctima. Naudi també interpel·la l’executiu sobre la seguretat del web www.feda.ad. La parapública ha detectat dos incidents que van obligar a prendre mesures –com ara introduir codis Captcha– però assegura que “no té constància ni indicis de pèrdua o fuga de dades ni de cap incident que les hagi pogut produir”. Tanmateix, també precisa que el 31 de desembre passat el web va funcionar amb normalitat. En tot cas, l’executiu recorda que la realitat és que tant els dominis IP com els servidors de correu són objecte d’atacs continus i diaris.
AVÍS TELEFÒNIC DE LA CASS PEL PERMÍS CADUCAT
A mitjan 2015 la CASS va introduir nous mètodes de control en constatar que s’havien fet alguns pagaments de prestacions indeguts perquè hi havia errors amb referència a la nacionalitat o residència d’alguns assegurats. Això va comportar que se suspengués el pagament de prestacions a persones que, per exemple, tenien el permís de residència caducat. Segons la parapública, es feia un advertiment escrit previ i un cop els afectats regularitzaven la situació es procedia a fer-los el pagament. Tal com recull la resposta del Govern a una pregunta de la consellera socialdemòcrata Rosa Gili, des del febrer s’ha modificat la manera de procedir i des de la Seguretat Social es truca telefònicament a totes les persones que poden resultar afectades per la mesura.