Retirat prop d'un milió d'euros de Vall Banc en el seu primer dia
Hi ha hagut uns ingressos d'uns 100.000 euros i s'hi han obert nous comptes corrents
Més de la meitat ho han fet únicament per informar-se i la resta per fer operacions normals com ara reintegres, transferències o ingressos. El president de l'entitat, César Goyache, ha explicat que hi hagut una sortida de diners inferior al milió d'euros, “un import lleugerament superior al que ha estat la mitjana habitual dels darrers mesos”. Tot i això, ha reconegut que el banc estava preparat per qualsevol necessitat dels clients però ha estat una retirada “normal”.
Pel que fa als ingressos, entre les quatre oficines -Escaldes-Engordany, Andorra la Vella, la Massana i Pas de la Casa- s'ha registrat una entrada d'uns 100.000 euros. Goyache ha celebrat que s'hagin obert nous comptes corrents de nous clients, tot i que desconeix la xifra concreta.
Per tot plegat, el president de Vall Banc ha fet una valoració molt positiva del primer dia operatiu de l'entitat, i ha aprofitat per expressar el seu reconeixement a la tasca dels treballadors per la professionalitat demostrada.
També el ministre Portaveu, Jordi Cinca, ha aprofitat la roda de premsa posterior al Consell de Ministres per celebrar que Vall Banc ja hagi començat a operar “després de catorze mesos d'una crisi duríssima”, que assegura que ha posat en perill el sistema financer andorrà i el conjunt de l'economia del país. A més, ha considerat exemplar que la solució ja estigui en funcionament, “això és el que més valora el Govern”. Cinca ha aconsellat als clients que han estat traspassats a Vall Banc que visitin les oficines per conèixer la situació dels seus comptes, ja que “cada cas donarà una casuística diferent i convé que cadascú conegui la seva”.
El procés de transferència dels clients de BPA a Vall Banc segueix obert i encara s'està aportant informació perquè els qui encara no han estat traspassats ho puguin estar properament, segons Goyache. En aquest sentit, Cinca ha recordat que des de BPA s'està informant a tots els clients que no han estat traspassats i el motiu, i a més se'ls informa del que cal que facin o aportin per poder culminar el traspàs.
El president del nou banc ha clos assegurant que comencen a competir com qualsevol banc, tot i que amb el repte específic de “recuperar la confiança de 25.000 clients”. Així doncs, confia que ho aconseguiran amb “qualitat, servei i competitivitat”.