Els clients retiren només un milió de Vall Banc

Goyache parla d’una retirada “poc significativa” i destaca l’ingrés d’uns 100.000 euros, l’obertura de nous comptes i l’entrada de nous clients

49123.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

“Es tracta d’un import lleugerament superior al que ha estat la mitjana habitual dels darrers mesos”, va assenyalar el president provisional de l’entitat, César Goyache, que va assegurar que “la sortida de diners és molt poc significativa” i que “el banc estava preparat per a qualsevol tipus de necessitat que tinguessin els clients”. Goyache va destacar els prop de 100.000 euros d’ingrés que es van registrar i el fet que s’han obert nous comptes tant d’antics clients de BPA?que han estat traspassats a Vall Banc com de persones que han decidit ser part d’aquest nou projecte. “No tinc la informació del nombre de comptes que s’han obert, però sí que s’han fet a totes les oficines del banc”, va explicar el president, per indicar que el nombre dels tancats “no ha estat significatiu”. Poc més de 300 clients van passar per alguna de les quatre oficines de Vall Banc en una jornada que Goyache va qualificar d’“absoluta tranquil·litat i normalitat”. L’alt directiu va fer aquestes declaracions minuts després de donar per acabat el primer dia d’operacions de l’entitat amb el tancament de les sucursals. “La gent ha vingut a fer operacions normals, com ara reintegraments, transferències o ingressos. La meitat dels clients ho ha fet per informar-se, per veure l’estat dels comptes i poca cosa més”, va dir. També va explicar que clients que encara no han estat transferits a Vall Banc van passar ahir per les oficines de BPA amb tota “normalitat” i que alguns d’ells, que ja han aportat la informació exigida per ser traspassats a la nova entitat, “ho seran en les pròximes transferències de clients”.

Un banc com qualsevol altreGoyache es va mostrar satisfet perquè “comencen a recuperar la normalitat de forma progressiva després de 14 mesos molt difícils”, i va indicar que “l’obertura de Vall Banc referma la solidesa de la plaça financera andorrana”. També va voler felicitar els treballadors de l’entitat. “Avui no han fet res més que continuar demostrant la seva professionalitat, com sempre han fet, en un ambient d’absoluta normalitat”, va assegurar, per afegir-hi que “per a tots és un dia de molta alegria”. Respecte a la possibilitat de cercar nous clients, més enllà dels 25.000 que han estat traspassats de BPA (encara en queden 2.000 a l’entitat intervinguda), va recordar que “som un banc més a la plaça financera competint com qualsevol altre”. Va indicar que més enllà de treballar perquè els actuals client recuperin la confiança en l’entitat, “el repte és la qualitat, el servei, la competitivitat i estar dins del mercat”. Coincidint amb l’inici d’operacions, l’Associació de Bancs d’Andorra (ABA) va emetre un comunicat informant que incorporava Vall Banc entre els membres després de complir els tràmits necessaris per fer-ho. “El significat que té aquest comunicat és que per primer cop Vall Banc ha obert les portes com a Vall Banc. Som un banc més i formem part de l’ABA,?tal com diu la llei”, va explicar Goyache.

GOVERN CELEBRA L'OBERTURA DESPRÉS D'UNA CRISI "DURÍSSIMA" DE 14 MESOS

El ministre portaveu, Jordi Cinca, feia un balanç positiu de l’obertura de Vall Banc. “El fet significatiu és el primer dia d’obertura. Després de 14 mesos d’una crisi duríssima, segurament la més greu de les darreres dècades, que ha posat en perill el sistema financer andorrà i l’economia del país. En termes comparatius al que ha passat en altres països, em sembla exemplar tenir aquesta solució en funcionament i això és el que més valora Govern”. Davant les queixes d’alguns clients per les limitacions, el ministre va mostrar-se comprensiu però “ara el que han de constatar és el traspàs dels saldos, en quina situació queda el seu compte i veure com es trasllada la resolució. Ara els clients aniran a informar-se per poder tornar a realitzar les operacions que vulguin fer i això és el que convé que tothom faci”. Segons Cinca, ara el que importa “és que la immensa majoria pugui constatar la normalitat com ho feien fins que va passar tot”. Pel que fa als clients que han quedat a BPA, va recordar que se’ls està informant del seu estat “i què han d’aportar per culminar el seu traspàs” a Vall Banc. Va remarcar que els sospitosos i que, per tant, “mai” passaran seran informats del traspàs del seu dossier a les autoritats pertinents.

tracking