Sindicatura regula l’ús de les targetes de crèdit del Consell
El nou reglament respon a una petició del Tribunal de Comptes
El text sorgeix després que en els informes del Tribunal de Comptes dels darrers anys s’hagi posat de manifest la necessitat de complir el que estipula la Llei de finances, i protocol·litzar el com s’han d’utilitzar les targetes. El reglament pretén ordenar i controlar els pagaments que s’efectuen amb targeta de crèdit. D’aquestes únicament en tenen el síndic, la subsíndica, el secretari general, determinats càrrecs del Consell General –com ara els secretaris de les comissions en els desplaçaments que fan a l’exterior– i funcionaris autoritzats per la Sindicatura. El reglament especifica que es poden fer pagaments amb targeta en concepte d’atencions protocol·làries i de representació, és a dir, conseqüència dels actes de protocol i representació que el Consell General hagi de dur a terme, tant en territori nacional com a l’estranger, i posa com a exemple peatges, carburants, bitllets de transport, àpats i allotjaments d’hotel. El text incideix, a més, que cal presentar comprovants i justificants en un termini màxim de tres mesos o, en tot cas, abans del 15 de gener de l’exercici següent. Remarca que les targetes només es poden utilitzar per fer pagaments i, en cap cas, no es poden fer reintegraments en efectiu. Des de Sindicatura apunten que el nou reglament únicament busca “protocol·litzar” l’ús de les targetes i s’insisteix que les darreres anotacions del Tribunal de Comptes en cap cas responen a una mala praxi.