Reportatge

Escoles amb formació ecològica i hàbits sostenibles

Escoles amb formació ecològica i hàbits sosteniblesXavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Ja són més de 5.000 alumnes i cada vegada en són més. Estudien en els divuit centres educatius del Principat que ja han rebut el reconeixement d’Escola Verda, un certificat que atorga el Govern als equipaments que treballen amb els joves diferents programes de caire ecològic i mediambiental. En aquesta edició s’hi han sumat l’escola andorrana de batxillerat i l’escola andorrana de maternal i primera ensenyança de Canillo. Ahir els projectes es van presentar a l’escola andorrana de la Massana en el marc del sisè Fòrum Escola Verda, que es realitza anualment uns dies abans del Dia Mundial del Medi Ambient, que es commemorarà aquest diumenge.

Hi van assistir 220 alumnes, des dels més petits fins als més grans, que durant tot el matí van compartir els treballs que havien elaborat a les aules. “Sempre es fa en una Escola Verda i es tracta que els estudiants vinguin i expliquin el projecte”, va indicar Natàlia Rovira, del departament de Medi Ambient. A la Massana, representants dels centres, van realitzar presentacions dels projectes i, paral·lelament, van organitzar una mena de fira amb paradetes, on en cadascuna d’elles mostraven a la resta de participants els treballs que havien realitzat. Van girar al voltant de conceptes com els residus, el soroll i els horts. A mig matí, per matar el cuquet, van poder gaudir d’un esmorzar sostenible, a base de fruita, verdura i sucs ecològics, a banda de coca amb xocolata.

Per acabar la trobada, el ministre d’Educació, Èric Jover, i el director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell, van entregar els reconeixements als participants, que consistien en un adhesiu que acredita el centre educatiu com a Escola Verda. Un distintiu que s’ha de renovar anualment. Els col·legis nous rebien, a més, una placa per tal de poder-hi posar els adhesius.

Rossell va destacar que no es tracta d’una activitat obligatòria per als col·legis i que el Fòrum “permet la comunicació entre les escoles”. Un altre aspecte rellevant és que “en un mateix projecte hi treballen alumnes de diferents edats, i per a ells és enriquidor”, va indicar Rossell, que es marca com a objectiu seguir afegint centres educatius a la iniciativa. El director general també va fer una valoració positiva de la conscienciació mediambiental que agafen els joves, i va assenyalar que “els pares ens diuen que els nens els obliguen a fer el reciclatge a casa” dels residus.

Escoles amb formació ecològica i hàbits sostenibles

tracking